Nainen osti verkkokaupasta yli 1300 euron hintaiset mustat merkkisaappaat, joiden pohja irtosi ensimmäisellä käyttökerralla. Kenkien korvauksesta syntyi kuukausia kestänyt taistelu, jonka päätös jätti jälkeensä karvaan maun.
Samantha Todd, 27, on Australiasta kotoisin oleva muotisuunnittelija. Muodin ammattilaisena hän oli järkyttynyt ostettuaan Valentino-merkkiset mustat varsisaappaat, joiden pohja irtosi jo ensimmäisellä käyttökerralla.
Samantha oli pakannut uudet saappaat mukaansa lomamatkalle Los Angelesiin, mutta heti kättelyssä kenkien paksu platform-pohja alkoi hajota. Yllä olevalla videolla voi nähdä, kuinka pohjan liimapinta pettää kesken Samanthan turistikierroksen enkelten kaupungissa.
Lue myös: Nettikaupan upea mekko houkutteli tilaamaan – Natalien huvittava video paljastaa, mikä oli totuus
Vastaavanlaiset kengät tilalle
Palattuaan lomalta Samantha otti yhteyttä Cettire-nimiseen verkkokauppaan, josta hän oli alun perin merkkisaappaat ostanut. Cettire on australilainen luksusmerkkeihin, kuten Balenciagaan, Fendiin, Gucciin ja Pradaan, erikoistunut verkkokauppa.
Samantha palautti kengät toivoen saavansa tilalle vastaavanlaiset ehjät. Hän oli olettanut sen olevan helppo ratkaisu verkkokaupalle verrattuna siihen, että olisi vaatinut hyvitystä viallisista kengistä.
Naisen mukaan yhteydenpito Cettiren kanssa oli kuitenkin vaivalloista ja häntä pompoteltiin henkilöltä ja osastolta toiselle.
– He vetosivat sellaisiin asioihin kuin etteivät prosessoisi palautuksia viikonloppuisin ja sitten vain pallottelivat minua henkilöltä toiselle, Samantha kertoo.
Lopulta hän sai tarpeekseen tekosyistä ja viivyttelystä. Hän etsi verkosta käsiinsä Cettiren toimitusjohtajan ja lähetti valituksensa hänelle.
– Laitoin sähköpostiin cc:nä tahoja, joihin olin ollut jo yhteydessä. Ihme ja kumma, seuraavana päivänä valitukseni vihdoin siirtyi eteenpäin ja asioita alkoi tapahtua, Samantha paljastaa.
Lue myös: Demi tilasi mekon verkkokaupasta – ei ollut ihan sitä, mitä odotti!
Toisen verkkokaupan hintalappu
Lopulta Samantha sai uuden vastaavan Valentinon kenkäparin. Korvattu pari saappaita näytti kuitenkin siltä kuin niitä olisi joku jo käyttänyt. Saappaan nahkapinnassa oli naarmuja ja kaiken lisäksi kengissä oli toisen verkkokaupan, Farfetchin, hintalappu kiinnitettynä vetoketjuun. Farfetch on brittiläisportugalilainen luksusverkkokauppa.
Samantha epäileekin nyt, että Cettire saattaakin myydä viallisia tai Farfetchin vanhaa tuotevarastoa. Se selittäisi ensimmäiset vialliset saappaat ja korvauksena saadut naarmuttuneet kengät.
Samantha jakoi kokemuksensa TikTok-tilillänsä. Hän kertoo, ettei ole ainoa, joka on ollut pettynyt shoppailuun Cettirella. Kommenttikentästä kuului kuitenkin myös soraääniä.
– Todellinen kokemus "luksusta", eräs seuraaja kommentoi Samanthan kokemuksia.
– Minusta isoin ongelma tässä on se, että ostit 2000 Australian dollarilla aivan tavalliset mustat bootsit, toteaa erä seuraaja.
Lue myös: Nainen tilasi pikkumustan, mutta asu ei ihan vastannut odotuksia: "Mikä tämä edes on?"
Lue uusimmat lifestyle-artikkelit!
Alla olevalla videolla kerrotaan, miten välttää hutiostokset netin vaatekaupoissa.
2:24