Sami Pajari hyppää Chilessä toista kertaa urallaan Rally1-auton ohjaksiin MM-rallissa. Suomalaislupaus povaa itselleen haasteita ralliviikonlopun aikana.
MAINOS
MM-ralli yksinoikeudella
MTV Katsomossa!Kausi 2025 käynnistyy Monte Carlossa
23. tammikuuta!Kaikki suorat ajolähetykset MTV Maxilla ja MTV Katsomossa kaudella 2025.
Pajari sai aiemmin syksyllä hyviä uutisia, kun Toyota tiedotti Pajarin hyppäävän Chilessä Rally1-auton rattiin koko kauden ajaneen Takamoto Katsutan sijasta. Pajari pääsi maistamaan WRC-kaluston kyytiä Suomen MM-rallissa, jossa vauhti oli paikoin erittäin lupaavaa.
LUE MYÖS: Thierry Neuville hämmästytti heti MM-rallin aluksi – erikoiselle toiminnalle saatiin nopea selitys: "Älkää hätääntykö"
Suomen tiet ja olosuhteet olivat kuitenkin Pajarille entuudestaan tutut. Chilessä edessä on täysin erilainen haaste.
– Viime vuonna jäi hyvät fiilikset tästä kisasta. On haastavia pätkiä, mutta osa on tosi makeita, nopeita ja kallistettuja mutkia. Hyvännäköistä rallitietä. Osa pätkistä on tosi rajuja tien pinnalta. Kuluttaa rengasta tosi paljon, Pajari ennakoi.
WRC-tähdet ovat Chilen MM-rallin yhteydessä puhuneet lähes yhdestä suusta siitä, että renkaat joutuvat Chilessä koetukselle. Pajari myöntää, että vähäinen kokemus Rally1-auton rengaskulumasta voi tuottaa hänelle suuriakin haasteita viikonlopun aikana.
– Viime vuonna oli jopa enemmän irtosoraa tietyissä paikoissa, joten tänä vuonna voi olla vieläkin haastavampi sen kanssa, miten säästelee niitä renkaita. Ei saisi mennä liiankaan hiljaa. Siinä on varmasti toki muillekin haastetta, mutta mulle vielä vähän opettelua tuon auton ja noiden renkaiden kanssa. Haastetta piisaa, Pajari sanoo.