MTV3-kanavan Diili-ohjelmassa vuonna 2010 mukana ollut Sampo Kaulanen kertoo, että hän otti kaiken irti ohjelman mukana tulleesta julkisuudesta.
Jounin Kaupasta tuttu K-kauppias Sampo Kaulanen kertoo hakeneensa vuonna 2010 Hjallis Harkimon luotsaamaan Diili-ohjelmaan vain pelastaakseen yrityksensä konkurssilta.
Kaulanen kertoi asiasta alun perin Suomipopin haastattelussa.
MTV:n tavoittama Kaulanen muistaa, että hän oli ajautua epätoivon valtaan yrityksensä suhteen ennen ohjelmaan hakemista. Hänellä oli velkaa jopa 14 miljoonaa.
– Investointi meni niin pitkäksi, että aloin jo vaipua epätoivoon. Aloin miettiä, miten tänne susirajan taaksen saadaan porukkaan. Siihen aikaan ei ollut sosiaalista mediaa. Näin sitten, että Hjallis hakee ohjelmaansa kisaajia. Ajattelin, että tässä on tilaisuuteni, Kaulanen sanoo.
Hän lampsi Hjallis Harkimon puheille rempseällä ja rehellisellä asenteella.
– Hjallis ihmetteli, että miksi yrittäjä hakee toimitusjohtajan paikkaa. Sanoin hänelle suoraan, että tarkoituksenani on hyötyä tästä ohjelmasta. Ajattelin, että olen korttini pelannut. Kun lähdin pois, kuulin Hjalliksen sanovan muille, että siinä on ensimmäinen rehellinen hakija, Kaulanen muistelee.
– Se oli oikeastaan ainoa tapa saada ohjelmalle ja sitä kautta itselleen näkyvyyttä. Yritin kertoa Seiskalle kaikki mehevimmät ja arkaluontoisimmat juorut. Ohjelman tiedottaja varoitti minua, että näitä juttuja ei saisi kertoa julkisuuteen. Esitin vain tyhmää lapinukkoa ja selvisin kuin koira veräjästä, Kaulanen naurahtaa.
Miehen markkinointisuunnitelma toimi, sillä vuoden 2010 jälkeen hän ollut kaikkien tuntema kauppias. Diilin jälkeen mies sai oman ohjelmansa Ylläs – Huipulla tuulee.
– Uskon, että Diili on ollut yksi elämää mullistavimpia asioita aikuisiälläni. Ilman ohjelmaa en tiedä, missä olisin. Tapasin myös vaimoni ohjelmassa, Kaulanen sanoo.
Kuudessa vuodessa Kaulanen on kuronnut vauhdilla umpeen lainaansa.
– Tällä hetkellä menee jo paremmin. Nyt velkaa on enää 10 miljoona, että kyllä tässä on vielä kurottavaa.
– Nyt pystyn jo nukkumaan yöni. Ensimmäiset viisi vuotta olivat melkoista helvettiä. Silloin en nukkunut lähes ollenkaan. Vanhempanikin olivat tiukilla. On tämä ollut todella rankkaa. Nyt tuntuu, että pää on kuitenkin jo pinnan yläpuolella.
Jounin Kauppa on tunnettu sosiaalisen median tempauksista, joissa tykkääjille ja ilmoituksen jakajille on usein luvassa mahtipontisia palkintoja. Jounin Kaupalla on Facebookissa lähes puoli miljoonaa seuraajaa.
– Someaktiivisuus alkoi hieman vahingossa, kun olin ehdokkaana Kultaisessa Venlassa oikeiden julkiisten ja näyttelijöiden rinnalla. Mietin, että miten erotun joukosta ja aloin päivittämään Facebookia. Sivuni lähti kerryttämään seuraajia, niin viitsinyt lopettaakaan sitä, Kaulanen kertoo.
Kaulanen kertoi Seiska-vuodoistaan alun perin Suomipopin haastattelussa.