Sivusto: Alfa Romeo -kaupat eivät toteudu – ostajat pelästyivät myyjän yllättävää vaatimusta

5:18imgVideo: Valtteri Bottas kertoo MTV Urheilulle, miten neuvottelut Alfa Romeon kanssa etenivät/All Over Press
Julkaistu 27.10.2021 15:43
Toimittajan kuva

Mikko Hyytiä

mikko.hyytia@mtv.fi

The Race -sivusto uutisoi omiin lähteisiinsä pohjautuen, että Michael Andrettin johtama sijoittajaryhmä ei aio ostaa Alfa Romeon F1-tallia.

LUE MYÖS: Onko tässä F1:n seuraava naiskuljettaja? 23-vuotiaan tähden tavoite otti merkittävän harppauksen 

Viime viikkoina on kerrottu, että Andretti ja kumppanit olisivat halunneet ostaa Islero Investmentsiltä 80 prosenttia tallin emoyhtiön osakekannasta. Kaupat näyttivät alkuun mahdollisilta, jopa todennäköisiltä, sillä Islero Investmentsin tallille asettama hinta tuntui ostajien mielestä järkevältä.

The Race -sivuston mukaan Andrettin joukot kuitenkin luulivat kauppojen olevan pidemmällä kuin ne todellisuudessa olivat. Saksalainen Auto Motor und Sport kertoi viime viikolla, että Islero Investments ilmoitti neuvotteluiden edetessä haluavansa ostajilta 350 miljoonan euron kauppahinnan päälle 250 miljoonan euron takauksen. Jälkimmäisellä summalla oli tarkoitus turvata tallin toiminta seuraaviksi viideksi vuodeksi.

Ostajien mielestä 600 miljoonaa euroa oli liikaa.

Kun tallin omistajakuvioon on nyt saatu ilmeisen lopullinen ratkaisu, seuraavaksi sopii odottaa Alfa Romeon tiedottavan tallin toisesta kuljettajasta. Valtteri Bottaksen kolmivuotinen sopimus julkaistiin syyskuun alussa, mutta hänen tallikaverinsa nimeä ei vielä tiedetä. Kyseessä on ensi kauden viimeinen vapaana oleva tallipaikka.

Andretti-neuvotteluiden yhteydessä keskusteluun nostettiin yhdysvaltalaisen IndyCar-tähden Colton Hertan nimi, mutta se voitaneen nyt unohtaa – etenkin, kun hänellä ei ole edes superlisenssiin oikeuttavia pisteitä.

The Racen mukaan todennäköisintä on, että ensi kauden toinen Alfa Romeo -kuljettaja on kiinalainen Guanyu Zhou, joka toisi mediatietojen mukaan tallille jopa 30 miljoonaa euroa sponsorirahaa.

Tuoreimmat aiheesta

F1