Williamsin F1-tallilla kulkee heikosti niin radalla kuin sen ulkopuolellakin.
LUE MYÖS: Spekulointi seis! Max Verstappen teki pitkän jatkosopimuksen Red Bullin kanssa
Talli romahti vain kahdessa kaudessa keskikastin kärkipäästä sarjan heittopussiksi. Williams-kuljettajat saavuttivat vuosien 2018–19 aikana ajetuista 42 osakilpailusta yhteensä vain kahdeksan MM-pistettä, eikä tilanne näytä juuri helpottavan uudella vuosikymmenellä.
Maanantaina maailmalle levisi uutinen, että Williams menettää kauden 2020 alla yhden merkittävimmistä yhteistyökumppaneistaan, Rexonan, joka teki tallin kanssa yhteistyötä kaudesta 2015 lähtien. Espanjalaisen AS:n mukaan yhteistyösopimus tuotti Williamsille 15 miljoonaa euroa vuodessa.
LUE MYÖS: Ferrari sulkee oven Mick Schumacherin nenän edestä – "Hän ei ole vaihtoehto"
Rexona oli nimisponsori ROKiTin jälkeen Williamsin toiseksi merkittävin yhteistyökumppani. ROKiTin kerrotaan maksavan Williamsille noin 20 miljoonaa euroa vuodessa.
Rexonan lähtö on luonnollisesti tuntuva isku – etenkin, kun Williams menetti jo aiemmin PKN Orlenin tuen. Puolalainen öljy-yhtiö siirtyi Robert Kubican mukana yhteistyöhön Alfa Romeon kanssa.
AS:n mukaan Orlen tuki Williamsia lähes yhdeksällä miljoonalla eurolla vuodessa, joten kahden ison tukijan lähtö jättää tallin budjettiin kaikkiaan noin 24 miljoonan euron suuruisen loven.
Pientä helpotusta tuo kanadalaisen Nicholas Latifin pestaaminen tallin toiseksi kuljettajaksi George Russellin rinnalle. Latifin Michael-isä on miljardööri, joka maksoi kesällä 2018 noin 240 miljoonaa euroa ostettuaan 10 prosentin siivun McLaren Groupin osakekannasta.
Williams tiedotti jo tiistaina vahvistaneensa yhteistyötään Michael Latifin perustaman Sofina Foodsin kanssa. Yrityksen nimi näkyy ensi kaudella muun muassa Williamsin FW43-auton takasiivessä sekä tallin varikkotiloissa ja vaatetuksessa.