Teknologia- ja kasvuyritystapahtuma Slush alkaa ensi viikolla Helsingissä. Paikalle kerääntyy suomalaisten lisäksi businessväkeä eri puolilta maailmaa.
Jo perinteeksi muodostuneen tapahtuman lippujen hinnat vaihtelevat startup-yrittäjien 395 euron hintaisesta lipusta sijoittajien 795 euron hintaisiin lippuihin.
Aamun Huomenta Suomessa vieraillut Slushin toimitusjohtaja Andreas Saari kertoo, mitä ihmiset rahalla saavat.
– Sanoisin sitä tiedonsiirroksi kokeneemmilta yrittäjiltä, hän kuvailee tapahtuman ideaa.
Konkreettisia esimerkkejä jaettavaksi
Tänä vuonna tapahtuman lavaohjelmassa on kiinnitetty huomiota siihen, että yritykset pääsevät kertomaan konkreettisia asioita yrityksestään, miten he ovat asioita ratkoneet.
– Sinne tulee yrittäjiä, jotka ovat rakentaneet konkreettisesti asioita. Esimerkiksi, miten he ovat rakentaneet kasvutiimin, palkkaavat ihmisiä tai nostavat rahoitusta.
Saaren mukaan tapahtumassa on myös huomattava määrä muuta oheistoimintaa, mitä ei ulkoapäin huomaa. Esimerkkeinä hän mainitsee pikamentorointipalvelun ja tapaamisalueen.
Hunajapurkki, joka kerää sijoittajia
Kauppalehden toimittaja Elina Lappalainen näkeekin tapahtuman tärkeimpänä antina startup-yritysten ja sijoittajien tapaamisen.
– Slush on perustettu sellaiseksi hunajapurkiksi, joka kerää sijoittajat katsomaan startupeja.