Tavaratalokonserni Stockmann aloitti tänään perinteisen Hullut Päivät -myyntikampanjansa. Kampanjan verkkosivuilla ei kuitenkaan päässyt keskiviikkoaamuna tekemään ostoksia, koska ne eivät toimineet.
– PAHOITTELEMME, NYT ON PIENTÄ HÄIKKÄÄ! Ei hätää, haamu fiksaa kauppaa! kerrotaan kampanjasivuilla.
– Sivuilla on valitettavasti pieniä teknisiä ongelmia, joita korjataan,” Vilhelmiina Vuollo Stockmannin viestinnästä kertoi Kauppalehdelle.
Stockmannin digitalisaatiosta ja liiketoiminnan kehityksestä vastaava johtaja Mika Repo kertoi myöhemmin keskiviikkoaamuna, että vika on korjattu ja verkkosivut toimivat. Repo kertoi ongelman johtuneen siitä, ettei yhtiö ollut varautunut riittävän suureen kävijämäärän kasvuun verkkosivuilla.
Stockmannin taloustilanne on ollut vakava jo kauan. Stockmannin orastavan myynnin kasvun tyrehdytti keväällä koronavirus, joka vei tavarataloista asiakkaat.
Yhtiön johtoryhmä laatii strategiaa, jonka pohjalle selvitysmies voi rakentaa saneerausohjelman. Ohjelmaehdotuksen on oltava Helsingin käräjäoikeudella viimeistään 11. joulukuuta.
Hullut Päivät järjestetään koronavirustilanteen vuoksi vain verkkokaupassa.