MTV3-kanavalla nähty Brändärit-televisioformaatti menestyi Eurobest-markkinointifestivaaleilla.
Maikkarilla tänä syksynä nähty Brändärit-sarja palkittiin keskiviikkoiltana Euroopan suurimmassa ja arvostetuimmassa Eurobest-markkinointifestivaalissa. Finlandia-talossa tänä vuonna järjestetty Eurobest-mainoskilpailu kokoaa yhteen Euroopan parhaat mainokset ja palkitsee niistä kirkkaimmat.
TBWA:n, Fremantlen ja MTV Median yhteistyössä kehittämä ohjelmaformaatti palkittiin hopealla sekä Grand Prix'llä. Brändärit oli ehdolla Branded Content & Entertainment -sarjassa sekä fiktio- että integroitu sisältökampanja -kategorioissa.
Brändärit ylsi hopealle kilpailusarjan fiktio-osiossa ja voitti Grand Prix'n integroitu sisältökampanja -osiossa.
– Mediassakin on ollut paljon puhetta, että suomalaisilta brändeiltä puuttuu rohkeutta, mutta ilman kymmentä rohkeaa brändiä Brändärit olisi ollut vain tv-ohjelma muiden joukossa. Iso kiitos kuuluu Fremantlelle, Maikkarille sekä erityisesti brändeille, että pääsimme yhdessä tekemään tämän kaltaista formaattia ensimmäisenä maailmassa, kommentoi TBWA:n Juha-Matti Raunio kertoo tiedotteessa.
– Me näemme, että kaikki ihmisen ja brändin välillä on mediaa ja viihde on brändeille uusi, lähes hyödyntämätön keino kertoa tarinoita mielenkiintoisella tavalla. Brändit mahdollistavat paljon, tässä tapauksessa jopa David Hasselhoffin vierailun suomalaisessa TV-sarjassa, TBWA:n luova johtaja Theodor Arhio jatkaa.
Brändärit kertoo fiktiivisestä mainostoimistosta, joka työskentelee oikeille brändeille ja jonka työn tuloksena syntyy aitoja, puhuttelevia markkinointikampanjoita.
– Viemme Brändärit-formaattia kovaa vauhtia myös maailmalle ja olemme jo käynnistäneet projektit mm. Saksassa, Tanskassa, Norjassa ja Australiassa. Uskon, että Eurobest-voiton tuoma näkyvyys avaa jälleen uusia mahdollisuuksia viedä suomalaista osaamista maailmalle, summaa Arhio.