Brändäreiden kehuttiin luoneen uutta muuten harmaana mainosvuonna.
Markkinointi&Mainonta-lehti ja Suomen Markkinointiliitto valitsivat Vuoden 2014 Markkinointiteoksi TBWA\Helsingin, Fremantlen ja MTV Median kehittämän Brändärit-ohjelmaformaatin. Palkintoa perusteltiin sillä, että sarja "loi jotain uutta ja ennennäkemätöntä sekä toi valoa muuten niin harmaaseen mainosvuoteen."
MTV3-kanavalla syksyllä nähdyssä Brändärit-sarjassa kuvitteellinen mainostoimisto sai asiakkaakseen tunnetun brändin ja työsti asiakkaalleen kuvitteellisen kampanjan. Jakson loputtua kampanja aloitettiin myös todellisuudessa, ja fakta ja fiktio sekoittuivat.
– Kymmenen samanaikaisen monimediakampanjan yhtäaikainen suunnittelu ja tuotanto korkealaatuisesti on melkoinen haaste, mutta ylpeänä voin todeta että TBWA:n tiimi yhdessä Also Starringin kanssa suoriutui urakasta esimerkillisesti, summaa TBWA\Helsingin luova johtaja Theodor Arhio.
Vuoden markkinointiteon kriteerinä on perinteisesti ollut, että sen pitää ylittää tavanomainen markkinointiteko ja luoda uutta. Tuomariston mielestä Brändärit täyttää kriteeristön täydellisesti.
Brändärit sai houkuteltua mukaan kymmenen suurta mainostajaa: Atrian, Fazerin, Gigantin, Instrumentariumin, Lambin, Lidlin, Nissanin, Pauligin, Soneran ja Viking Linen.
Vuoden Markkinointiteko 2014 -palkinto luovutettiin voittajille Suomen Markkinointiliiton Tammikuun Täräys -tapahtumassa torstaina. Brändärit on palkittu myös kansainvälisellä Eurobest-markkinointifestivaalilla.