Jyväskyläläinen Treamer Oy julkaisee mobiilisovelluksen, jonka avulla kuka tahansa voi työllistää lähellä liikkuvan nuoren lyhytaikaisiin tehtäviin nopeasti ja vaivattomasti.
Treamerin mukaan työn tekeminen ja työllistäminen on murroksessa. Niin yritysten kuin yksityisten ihmisten talouden tervehdyttämiseksi jokainen tehty työ on tärkeä. Työmarkkinat eivät kuitenkaan kohtaa työntekijöitä. Nuoret osaajat vierastavat yritysten perinteisiä, monimutkaisia rekrytointikanavia ja kotitalouksissa tarpeelliset työt jäävät tekemättä byrokraattisen velvollisuusviidakon vuoksi. Treamer kertoo lähtevänsä ratkaisemaan tätä työmarkkinoiden epäsuhtaa uudella, niin yrityksille kuin kotitalouksillekin suunnatulla työllistämispalvelulla.
Treamerin sovellus kattaa koko työllistämisprosessin aina työntekijän löytämisestä työntekijän palkkaamiseen, palkan maksuun ja työnantajan lakisääteisten sivukulujen suorittamiseen asti.
Alkuvaiheessa erityisesti nuoriin kohdistettu mobiilisovellus on suunniteltu vastaamaan suosittujen palveluiden, kuten Facebookin, WhatsAppin ja Uberin, käyttölogiikkaa.
– Korkean työllistymisasteen saavuttamiseksi työn löytämisen täytyy olla mutkatonta, ja tapahtua ilman turhia välikäsiä. Työn haun täytyy olla yhtä helppoa kuin Facebookin selaaminen, tiivistää yrityksen tuotepäällikkö Peter Sazonov.
– Kotitaloudet ja pk-yritykset tarvitsevat jatkuvasti apua, johon perinteiset rekrytoinnin kanavat eivät tarjoa ratkaisua. Nuoret ovat edullista ja motivoitunutta työvoimaa, mutta näiden osapuolten välistä puuttuu yhteys. Treamer on työnteon tinder, nopea ja turvallinen kohtauspaikka, joka auttaa teettäjän ja tekijän löytämään toisensa, kertoo toimitusjohtaja Matias Mäkitalo.
Innokampus palkitsi Treamerin alkuperäisidean syksyllä 2013 ja Yhdysvaltain suurlähetystön yrittäjyyskilpailussa Treamer sai palkinnon syksyllä 2014. 19- vuotias toimitusjohtaja Matias Mäkitalo on koonnut rinnalleen kansainvälistä kokemusta; tuotepäällikkö Peter Sazonov on aiemmin ollut rakentamassa Suomesta Yhdysvaltoihin myytyälangattoman latauksen alustaa Powerkissiä, ja markkinointijohtaja Miikka Mäkitalo on toiminut vuosia uusmedia-alalla Baltiassa.
Valittujen partnereiden kanssa parhaillaan testikäytössä oleva palvelu tulee julkisesti saataville Applen sovelluskauppaan 31.3.2016.