Teemu Suninen palaa kahden WRC-autolla ajetun kilpailun jälkeen alkukaudelta tutun Fordin rattiin.
Saksan asfaltille Suninen ja kartanlukija Mikko Markkula lähtevät erittäin keskittyneinä. Heti torstaiaamun testierikoiskokeella tie muuttui rutkasti jo muutaman auton jälkeen, joten odotukset varsinaisilta erikoiskokeilta ovat varsin samanlaiset.
- Nuotit on tehty tarkoiksi tien mukaan, mutta iso haaste on tielle leviävä muta. Meidän numerollamme tie on jo aika myllerretty. Tämä on haastavin kisa Monte Carlo -rallin kanssa.
Saksan MM-rallin ominaispiirre on muta, jota kilpailijat nostavat rutkasti tielle oikoessaan mutkia rohkeasti. Ilman etuauton tuomaa viime hetken tietoa Suninen voi vain arvailla, millaiset olosuhteet seuraavassa mutkassa odottavat.
- Nyt on satanut paljon ja maaperä on pehmeä. Joskus muta leviää pahasti tielle, ja on hankala arvuutella, millainen pito on mutkassa. Koetetaan olla hereillä ja saada oikea lottorivi aikaiseksi, Suninen hymyili.
Päästyään Puolassa ja Suomessa tehokkaan WRC-auton makuun, oli Saksassa luvassa hyppäys tuttuun WRC2 -luokan Fordiin. Kausi luokassa jatkuu yhä tiukkana, eikä mestaruustaistelukaan ole vielä ohi, kun kolme osakilpailua on ajamatta.
Sunisella on eroa luokkaa johtavaan Pontus Tidemandiin 64 pistettä, mutta toisena sarjatilanteessa oleva Ole Christian Veiby on vain 14 pistettä Sunista edellä.