OP-ryhmän verkkopalveluissa nähtiin tänään tekninen virhe, joka kosketti kaikkia pankin palveluiden piirissä olevia asiakkaita.
Virhe koski maksuliikennettä kaikissa OP:n verkkopalveluissa, eli verkkosivustossa, korttimaksuissa ja automaattinostoissa, kertoo OP:n ulkoisen viestinnän johtaja Lotta Ala-Kulju.
Häiriö kesti parin tunnin ajan. Se saatiin korjattua puoli viiden aikaan iltapäivällä.
– Vika johtui teknisistä taustatöistä ja siellä ilmenneestä virheestä, Ala-Kulju kertoo.
Lue myös: OP: Kaikki häiriöt verkkopalveluissa ohi – monella jäi teknisen vian takia ostokset tekemättä
– Taustalla on inhimillinen virhe. Tämä ei johtunut ulkoisista syistä, Ala-Kulju sanoo.
Toisin sanoen tekninen vika johtui ihmisen tekemästä virheestä. Ala-Kulju kertoo, että sivustolla oltiin tehty tavallista päivitystyötä. Hän toteaa, että ongelma syntyi harmilliseen ajankohtaan.
OP-ryhmä on myös aikaisemmin pahoittelut kaikkia, joita vika on koskettanut. Ala-Kulju kertoo, että kaikkien palveluiden pitäisi toimia tällä hetkellä.