Tämän takia OP:n verkkopalveluissa oli laajoja häiriöitä, jotka vaikuttivat moneen ihmiseen – "Taustalla inhimillinen virhe"

OP
Lehtikuva
Julkaistu 14.12.2018 18:10

Mika Niskanen

mika.niskanen@mtv.fi

OP-ryhmän verkkopalveluissa nähtiin tänään tekninen virhe, joka kosketti kaikkia pankin palveluiden piirissä olevia asiakkaita. 

Virhe koski maksuliikennettä kaikissa OP:n verkkopalveluissa, eli verkkosivustossa, korttimaksuissa ja automaattinostoissa, kertoo OP:n ulkoisen viestinnän johtaja Lotta Ala-Kulju.

Häiriö kesti parin tunnin ajan. Se saatiin korjattua puoli viiden aikaan iltapäivällä. 

– Vika johtui teknisistä taustatöistä ja siellä ilmenneestä virheestä, Ala-Kulju kertoo.

Lue myös: OP: Kaikki häiriöt verkkopalveluissa ohi – monella jäi teknisen vian takia ostokset tekemättä

– Taustalla on inhimillinen virhe. Tämä ei johtunut ulkoisista syistä, Ala-Kulju sanoo.

Toisin sanoen tekninen vika johtui ihmisen tekemästä virheestä. Ala-Kulju kertoo, että sivustolla oltiin tehty tavallista päivitystyötä. Hän toteaa, että ongelma syntyi harmilliseen ajankohtaan.

OP-ryhmä on myös aikaisemmin pahoittelut kaikkia, joita vika on koskettanut. Ala-Kulju kertoo, että kaikkien palveluiden pitäisi toimia tällä hetkellä.

Lue myös: Laaja katko OP:n verkkopalveluissa, syy epäselvä – kortilla maksaminen ei välttämättä onnistu: "Jäi ruoat ja joululahjat kaupan kassalle"

Tuoreimmat aiheesta

OP