Nordean verkko- ja mobiilipalveluissa on esiintynyt jälleen ongelmia. Useat asiakkaat kertovat Nordean Facebook-sivulla tilitietojensa tai tilin saldon kadonneen.
Puolen päivän jälkeen Nordea kertoi sähköpostitse, että pankkipalveluissa ollut vikatilanne on korjattu.
Nordean Suomen henkilöasiakasliiketoiminnasta vastaavan johtajan Jani Elorannan mukaan pankin järjestelmissä tehtiin viime yönä teknisiä muutostöitä viime aikoina esiintyneiden palvelunestohyökkäysten vuoksi.
Tehty muutos aiheutti sen, että tilitiedot olivat osalla asiakkaista poissa käytöstä jonkin aikaa sunnuntaina aamulla.
Lue myös: Jälleen uusi hyökkäys Nordeaan – katso, miten on syytä toimia
Nordean pankkipalveluissa on ollut häiriöitä useasti viime viikkoina.
– Asiakkaamme ovat tottuneet siihen, että he pystyvät hoitamaan pankkiasioitaan digitaalisissa kanavissamme ympäri vuorokauden. Tämä ei viime viikkoina valitettavasti ole toteutunut. Pahoittelemme tätä syvästi asiakkaillemme, pankki kirjoitti nettisivuillaan.
Nordea tiedotti lauantaina, että palvelunestohyökkäyksen takia osa sen palveluista voi toimia hetkittäin hitaasti tai olla ajoittain pois käytöstä.
Nordean ongelmista kertoi aiemmin tänään Yle.
Lue myös: Nordea verkkopankin häiriöistä: "Hyökkäyksiä tulee ympäri maailmaa"
Juttua ja otsikkoa päivitetty 6.10. kello 12.50: Nordea kertoo, että vikatilanne on korjattu.