Nordean tilejä ja rahoja katosi – pankki kertoi syyn ja pahoitteli vuolaasti viime aikojen häiriöitä

1:47img
Katso uutisraportti: Ongelmat verkkopankin kirjautumisessa ovat kiusanneet Nordean asiakkaita aiemminkin.
Julkaistu 06.10.2024 09:44(Päivitetty 06.10.2024 13:44)

MTV UUTISET – STT

Nordean verkko- ja mobiilipalveluissa on esiintynyt jälleen ongelmia. Useat asiakkaat kertovat Nordean Facebook-sivulla tilitietojensa tai tilin saldon kadonneen.

Puolen päivän jälkeen Nordea kertoi sähköpostitse, että pankkipalveluissa ollut vikatilanne on korjattu.

Nordean Suomen henkilöasiakasliiketoiminnasta vastaavan johtajan Jani Elorannan mukaan pankin järjestelmissä tehtiin viime yönä teknisiä muutostöitä viime aikoina esiintyneiden palvelunestohyökkäysten vuoksi.

Tehty muutos aiheutti sen, että tilitiedot olivat osalla asiakkaista poissa käytöstä jonkin aikaa sunnuntaina aamulla.

Lue myös: Jälleen uusi hyökkäys Nordeaan – katso, miten on syytä toimia

Nordean pankkipalveluissa on ollut häiriöitä useasti viime viikkoina.

– Asiakkaamme ovat tottuneet siihen, että he pystyvät hoitamaan pankkiasioitaan digitaalisissa kanavissamme ympäri vuorokauden. Tämä ei viime viikkoina valitettavasti ole toteutunut. Pahoittelemme tätä syvästi asiakkaillemme, pankki kirjoitti nettisivuillaan.

Nordea tiedotti lauantaina, että palvelunestohyökkäyksen takia osa sen palveluista voi toimia hetkittäin hitaasti tai olla ajoittain pois käytöstä.

Nordean ongelmista kertoi aiemmin tänään Yle.

Lue myös: Nordea verkkopankin häiriöistä: "Hyökkäyksiä tulee ympäri maailmaa"

Juttua ja otsikkoa päivitetty 6.10. kello 12.50: Nordea kertoo, että vikatilanne on korjattu.

Tuoreimmat aiheesta

Nordea