Sähköautot olivat Pariisin autonäyttelyn johtava teema, mutta harvaa Pariisin sähköautoista voi kehua vitsikkääksi – avo-Smart on ehkä ainoa poikkeus. Teslan ympärille rakennettu hype on johdattanut sähköautoilua vahvasti suorituskykyiseen suuntaan, mutta lähestymistapa voisi olla toisenlainenekin.
Citroën Mehari ja sen brittläinen kilpakumppani Mini Moke olivat aikoinaan kovin rakastettuja autoja – tai siis ovat edelleen. Niihin molempiin myös törmää aika usein vieläkin eteläisessä Ranskassa.
Klassikkojen suosio on muutenkin jatkuvassa kasvussa, ja onpa muutama nokkela Pelle Peloton keksinyt jo yhdistää klassikko- ja sähköautot yhteen. Yhtenä esimerkkinä käy ranskalainen Nosmoke-yritys, joka valmistaa Mini Moken oloista sähköautoa, jonka rattiin pääsee 16-vuotiaana B1-kortilla.
10-kilowattinen sähkömoottori riitää viemään kevyttä ajokkia jopa päällystettyjen teiden ulkopuolella, mutta estää samalle sen, ettei mopo karkaa käsisistä. Jos matka vie joko Ranskan hiekkadyyneille tai Afrikkaan, ajokin saa myös offroad-renkailla.
Toimintamatkaksi luvataan 100 kilometriä, virta tulee lyijyakuilta. Pakkaskestoa tuskin tarvitsee miettiä, sillä niille hulluille, jotka ajavat Nosmokea kelien viiletesssä, heille löytyy Webaston lämmitin. Kuumalla ilmastointikaan ei syö akun tehoa, koska se on hoidettu ajoviimalla. Ajokin hinta on Ranskassa 15 990 euroa. Nosmoke hakkaa siis mopoautot mennen tullen.