BMW:n F1-tallin päällikön Mario Theissenin mukaan Malesiassa koetuista lukuisista V8-moottorien rikoista voidaan vetää tiettyjä johtopäätöksiä.
- Moottorinvaihtojen suuri määrä oli eriskummallista tässä kisassa. Melkein 50 prosenttia moottorinvalmistajista joutui turvautumaan koneenvaihtoon ennen starttia. Tämä osoittaa, että moottorinvalmistajille jäi liian vähän aikaa V8-moottorien kehitystyöhön, Theissen sanoi Malesiassa.
Kansainvälinen autoliitto FIA päätti tällä kaudella voimaan tulleesta V8-moottoreihin siirtymisestä lokakuussa 2004.
Tämän kauden luotettavin V8-moottori on ollut McLarenin käyttämä Mercedes, joka on ainoana V8-moottorina kestänyt kauden molemmat viikonloput ilman ongelmia. Renault, Ferrari, Toyota, Cosworth, BMW ja Honda ovat kaikki kärsineet vähintään yhden moottorinvaihdon tai moottoririkon alkukauden aikana.
(MTV3)