Asuntosijoitusyhtiö Saton teettämän tutkimuksen mukaan nuoret ja hyväpalkkaiset suomalaiset googlettavat naapureitaan eniten.
Video: Hallitus aikoo vähentää syrjintää lisäämällä palkka-avoimuutta lainsäädännön avulla.
Sanotaan, että suomalaiset ovat reality-kansaa. Syynä oletetaan osittain olevan se, että suomalaiset ovat varsin kiinnostuneita naapureidensa tekemisistä, vaikka eivät sitä myöntäisikään. Puhutaan niin sanotusta kyttäyskulttuurista.
Saton teettämä kyselytutkimus osaltaan puoltaa tätä näkemystä, sillä kuusi prosenttia kyselyyn vastanneista myönsi hakeneensa tietoa naapuristaan Googlen avulla.
Etenkin uteliaat 16–24-vuotiaat nuoret (10 %) googlettivat naapureitaan.
Kyselytutkimuksen mukaan kaikkein uteliaimpia (11 %) olivat kuitenkin ne, joiden vuositienistit kipusivat suurimpaan tuloluokkaan, eli 80 000 euroon.