Uusi asiakasseurantaratkaisu kerää dataa ilman henkilötietoja

Ostokset
Str / Lehtikuva
Julkaistu 30.11.2016 08:09

MTV UUTISET - STT

Teknologian tutkimuskeskus VTT on kehittänyt ihmisten yksityisyyttä kunnioittavan asiakasseurantaratkaisun, joka mittaa ostoaikeita kaupassa.

VTT:n mukaan ratkaisussa ei kerätä minkäänlaisia henkilötietoja.  

Uusi ratkaisu käyttää hyväkseen tarkkaa kuvantamisteknologiaa, joka pohjautuu syvyyskameroihin. Kamerat muodostavat 3D-näkymän ympäristöstä. Analytiikan avulla saatu tieto ihmisten käyttäytymisestä yhdistettynä myyntidataan paljastaa VTT:n mukaan asiakkaiden ostoaikeet. 

Aiemman teknologian avulla tarkka ostoaikeiden tunnistaminen on ollut mahdotonta.  

Ratkaisua on testattu useissa kaupoissa, kauppakeskuksissa, messuilla ja julkisissa tiloissa. Sillä on seurattu jo 10 miljoonaa ihmistä.  

2:15img

Video: S-ryhmä kertoi omista asiakastietojen keruutavoistaa elokuussa

Tuoreimmat aiheesta

Kotimaa