Suomeen hiljattain saapunut DS on saanut Vantaalle hulppean myymälän, jossa pyritään tarjoamaan kokemuksia, jollaisia ei autokauppaan yleensä yhdistetä.
Uudehko DS-automerkki on saanut ensimmäisen oman myymälänsä Suomeen. Liike avataan Vantaan Petikkoon, joka tunnetaan lähinnä teollisuusalueena ja viereisen Variston ohella huonekalukaupan keskittymänä.
DS:n maahantuojan Auto-Bonin emoyhtiöllä Bassadonella on lähistöllä ennestään Autoverkkokauppa.
DS on Peugeotista ja Citroenista tunnetun PSA:n premiumluokkaan tähdätty merkki. Niinpä merkin myymäläkonsepti on tarkoin harkittu: tavoitteena on, että myymälä henkii ranskalaista luksusta sisustukseltaan ja tunnelmaltaan. Taustalla soi chanson, ja liiketilassa tuoksuu parfyymi.
Seinät ovat mustat, tilassa on tunnelmavalaistus ja autot kylpevät spottien loisteessa. Brändijohtaja Petri Karppinen kertoo, että liikkeeseen tulevalle asiakkaalle voidaan varata nimetty parkkipaikka, ja asiakasta tullaan vastaanottamaan ulos asti.
– DS on premiumbrändi ja toimimme sen mukaisesti, vakuuttaa Karppinen.
– Tämä on maahantuojalle merkittävä investointi, kertoo Auto-Bonin toimitusjohtaja Markus Vuolle, muttei paljasta tarkemmin sijoituksen suuruutta. Hänen mukaansa taloudellinen riski lepää enimmäkseen maahantuojan vastuulla, vaikkakin päämies PSA on omalta osaltaan mukana tuoreehkon merkin brändäyksessä.
DS:llä kaksi omaa automallia
Liikkeessä on esillä useita DS 7 Crossback -malleja ja ensimmäistä kertaa Suomessa DS 3 Crossback, 4,12 metrin pituinen crossover.
DS 3:n myynti alkaa keväällä bensiini- ja dieselmoottoreilla, ja loppuvuodesta luvassa on täyssähköauto.
DS 7 -mallistoa täydentää tänä vuonna lataushybridi, jonka hinnat alkavat Suomessa 59 000 eurosta. DS 3:n hintoja ei ole vielä julkaistu.
– DS:ltä tulee joka vuosi täysin uusi automalli. Näemme merkissä valtavat mahdollisuudet, Vuolle toteaa.