Kelan puhelinpalvelun ruuhka jatkuu yhä eikä tiedossa ole, milloin se saadaan purettua. Näin kerrotaan Kelasta Uutissuomalaiselle.
Kela tiedotti ruuhkasta tämän kuun alussa ja muun muassa muistutti mahdollisuudesta varata aika puhelinpalveluun. Tällöin Kelan virkailijan pitäisi soittaa asiakkaalle. Uutissuomalaisen tietojen mukaan osaan jätetyistä soittopyynnöistä ei ole koskaan vastattu. Lisäksi osa asiakkaista ei ole päässyt edes puhelinpalvelun jonoon, koska linjat ovat olleet niin tukossa.
Kelasta arvioitiin Uutissuomalaiselle yli kuukausi sitten, että tilanne normalisoituisi muutamassa viikossa.
Eduskunnan oikeusasiamiehen kansliaan on jätetty alkuvuodesta kymmenen kantelua, jotka liittyvät ruuhkaan. Kansliasta kerrotaan, että puhelinpalveluun liittyvien kanteluiden määrä on nyt suurempi kuin esimerkiksi viime vuonna keskimäärin.