Vakuutusyhtiön työntekijä lähetti asiakkaalle erikoisen viestin – parjasi julkista terveydenhuoltoa

Vakuutusyhtiön kummallinen yhteydenotto hyvinvointialueista herätti asiakkaassa ihmetystä yrityksen toimintatavoista. Vakuutusyhtiö sanoo, ettei viesti ole sen linjan mukainen.

MTV Uutisten lukija otti toimitukseen yhteyttä kertoakseen poikkeuksellisesta yhteydenotosta, jonka sai Fennia-vakuutusyhtiöltä. Matkavakuutusta peruuttanut lukija sai vastauksen, jonka yhteydessä markkinoitiin terveysvakuutusta epätavallisin sanakääntein.

– Oletko ajatellut henkilöturvaa nyt kun tämä uusi hyvinvointialue on alkanut näyttämään mitä se hoidonsaamisen osalta on, Fennian työntekijän lähettämässä viestissä todettiin.

Lukija kertoo miettineensä, onko kyseessä yksittäisen työntekijän sanomiset vai yhtiön linja.

– Käytetään hyväksi ihmisten huolta, kun on paljon muutoksia toimeentulossa ja sotessa, hän pohtii viestin herättämiä ajatuksia.

Fennia: "Emme pidä asiallisena"

MTV Uutiset kysyi Fennialta, onko tällainen markkinointi sen periaatteiden mukaista ja onko Fennialla jotain näkemyksiä hyvinvointialueiden toimivuudesta tai siitä, kannattaako niiden vuoksi ottaa vakuutusta.

MTV:lle vastasi sähköpostitse asiakkuuksista vastaava johtaja Alexander Schoschkoff.

– Hyvinvointialueiden ja julkisen terveydenhuollon kritisoiminen ei kuulu toimintatapoihimme emmekä pidä sitä asiallisena. Käymme tapauksen läpi myyntihenkilöstömme kanssa, hän kirjoittaa sähköpostitse.

Schoschkoff tuo esille, että myyntihenkilöt koulutetaan noudattamaan hyvää vakuutustapaa ja etiikkaa.

– Meidän näkemyksemme mukaan yksityinen ja julkinen terveydenhuolto täydentävät toisiaan, ja molemmat ovat tarpeellisia.

– Arvoihimme ei missään tapauksessa kuulu kilpailijan tuotteen tai julkisten palveluiden arvostelu.

Lue myös:

    Uusimmat