Valtteri Bottas saa tyytyä mustaan ajopukuunsa – olosuhteet lupaavat mukavampia oltavia kisaviikonloppuun

GettyImages-1266594864
Valtteri Bottas paahtui ajopuvussaan Barcelonan auringon alla.2020 Getty Images
Julkaistu 28.08.2020 11:08
Toimittajan kuva
Antti Rämänen

antti.ramanen@mtv.fi

Katalonian paahtavassa auringossa ajopukunsa mustasta väristä valittanut Valtteri Bottas uskoo, ettei asun väritykseen tarvitse tehdä muutoksia enää F1-kauden lopun aikana.

LUE MYÖS: Max Verstappenilta piikki Valtteri Bottakselle: "Totta kai heidän molempien pitäisi olla edelläni"

MAINOS

Koko F1-kausi C Morella!

Belgian GP suorana 28.-30.8.
Pe: 1. harjoitukset klo 11.55, 2. harjoitukset klo 15.55
La: 3. harjoitukset klo 12.55, aika-ajot klo 15.55, ennakkotunnelmat klo 15.00
Su: Belgian GP klo 16.05, ennakkotunnelmat klo 15.00

Kaikki suorat ajolähetykset C More Maxilla ja cmore.fi -suoratoistopalvelussa

Bottas tuskaili Barcelonan kisassa kovia lämpötiloja, jotka tuntuivat kuskissa varsinkin kisan alussa suorassa auringonpaisteessa. Kisan jälkeen Mercedes kertoi kuskin menettäneen peräti kolme kiloa ajon aikana.

Mercedes vaihtoi autonsa ja kuskien ajoasujen värityksen mustaksi juuri ennen kauden alkua kannanottona rasismin vastaisessa taistelussa. Väri on pysynyt matkassa edelleen, ja näin taitaa olla jatkossakin.

Bottas naurahti torstaina kysymykselle: minkä värinen ajoasu hänellä on tänä viikonloppuna päällään?

– Joo… Autossa oli aika kuuma. Kysyin kisan jälkeen – vai oliko se sitä ennen – että johtuuko se uudesta materiaalista vai väristä. En tiedä, mutta se tuntui todella kuumalta, Bottas totesi.

– Haalarit taitavat olla samat, ja se taisi olla myös kuumin kisa, jonka ajamme tänä vuonna. Kaiken pitäisi siis olla kunnossa, hän ennakoi.

Viikonlopun lämpötilat Belgian Spa-Francorchampsin radalla saattavat jäädä jopa alle 20 asteen, joten nyt huolta kuskien ylikuumenemisesta tuskin on. Formula 1 lisäsi kuitenkin kauden loppuun kilpailut Bahrainiin ja Abu Dhabiin, joissa lämpötilat varsinkin iltapäivästä ajettavissa ensimmäisissä harjoituksissa ovat melko korkeat.

Tuoreimmat aiheesta

F1