Kolmen henkilön kirjeet ja muuta postia lojui lumessa rautatieaseman kupeessa. Postin aluepäällikkö ei ole aiemmin törmännyt vastaavaan.
Turo Karhumäki sai eilen alkuillasta tiedon, että hänen postiaan lojuu Tikkurilan rautatieaseman kupeessa. Asiasta ilmoittanut ohikulkija joutui itse kiiruhtamaan junaan, mutta keräsi kuitenkin kirjeet kaiteen päälle. Karhumäkeä paikalla odotti karu näky.
– Siinä oli minulle yksi kirje ja kaksi kirjettä kahdelle muulle henkilölle, Karhumäki kertoo.
Kirjeiden lisäksi maassa lojui ympäriinsä mainospostia. Karhumäki otti kirjeet talteen toimittaakseen ne oikeisiin osoitteisiin. Yhden hän vei itse perille asti, toisen hän aikoo viedä Postiin.
– Erittäin ihmeellistä touhua, että Suomen Posti toimii tällä tavoin. Onhan tämä huolestuttavaa, Karhumäki pohtii.
"En tiedä uskaltaako Postiin enää pistää mitään tärkeää"
Karhumäki teki tapauksesta julkaisun Facebookin Vantaan Puskaradio -ryhmään. Julkaisun kommenttien perusteella kyseessä ei ole ensimmäinen vastaava tapaus kyseisellä alueella.
– Minusta tuollainen on aika törkeää. Eivät ihmisten postit voi lojua pitkin rautatieasemia. Siinä joukossahan voisi olla ihan mitä vain, Karhumäki sanoo.
Karhumäen kirje tuli luottokorttiyhtiöstä. Vaikka hän heitti nimenomaisen kirjeen melkein suoraan roskiin, ei se poista tapauksen herättämää pettymystä. Karhumäki aikookin vierailla Postissa antaakseen palautetta.
– Olen luottanut, että Postin kautta voi lähettää periaatteessa mitä vain ja ne menevät maaliin, eivätkä loju tuolla pitkin ja poikin. En tiedä uskaltaako Postiin enää pistää mitään tärkeää, Karhumäki toteaa.
"Kertaamme vielä koko henkilöstöllemme postien sidonnan polkupyörissä"
Kyseinen tapaus on Postin aluepäällikkö Tomi Huhtalan tiedossa. Asiaa selvitettiin ja jakajaa jututettiin jo eilen. Huhtala kertoo, että postit olivat päässeet tipahtamaan jakajan laukusta.
– Kuten varmasti voi kuvitella, niin eilen oli kohtuullisen haasteelliset keliolosuhteet. Esimerkiksi kaikkia pyöräteitä ei oltu aurattu. Varmaan se on osasyynä tähän, Huhtala selittää.
Hän kertoo, ettei itse ole aiemmin törmännyt vastaaviin tapauksiin. Huhtala kiittää nopeasti reagoineita asiakkaita, jotka mahdollistivat tapauksen selvittämisen. Reklamaatioasioissa hän ohjeistaa lähestymään Postin kuluttaja-asiakaspalvelun kautta.
– Kertaamme vielä koko henkilöstöllemme postien sidonnan polkupyörissä, että se varmasti on asianmukaista, eikä tällaista pääse sattumaan, Huhtala toteaa.