Verohallinto uudistaa verkkopalveluitaan, jonka vuoksi useat sen palvelut ovat joko suljettuina tai niissä on rajoitteita aina marraskuun 8. päivään asti.
Suurin rajoite liittyy vuoden 2018 verokortteihin, joita ei saa mistään 2.–7. marraskuuta välisenä aikana. Tänään ja huomenna verokortin saa vielä verotoimistoista ja palvelunumeroista, mutta ei enää verkosta.
8. marraskuuta lähtien verokortin saa verotoimistoista ja palvelunumerosta. Uudistuksen myötä monille tuttu Verokortti verkossa -palvelu kuopataan kokonaan ja verokortit tehdään 9. marraskuuta lähtien OmaVero-palvelussa.
Julkiset verotiedot ovat nähtävillä normaalisti verotoimistoissa katkon aikana.
Katkolla on myös lukuisia vaikutuksia verohallinnon yritys- ja yhteisöasiakkaisiin,. Vaikutuksiin pääsee tutustumaan tarkemmin verohallinnon verkkosivuilla.
Suurimmat vaikutukset henkilöasiakkaisiin• 2.–7.11.: Et saa verokorttia mistään • Et saa veronumeroa verotoimistosta, jos aloitat uutena työntekijänä rakennustyömailla. • Veronumerorekisteri on käytössä, mutta tiedot eivät päivity 2.-7.11. • Voit antaa rakentamisilmoituksen, mutta saat todistuksen rakennustarkastajaa varten vasta 8.11. jälkeen. • Palkka.fi on käytössäsi normaalisti, mutta Palkka.fi:n palvelunumero on suljettu 2.–7.11.2018. Ilmoitukset eivät siirry OmaVeroon 1.11. klo 15.30 alkaen. Ilmoitukset välittyvät normaalisti 9.11. alkaen. • Et voi ilmoittaa tilinumeroa OmaVerossa. OmaVero sulkeutuu 1.11. klo 15.30 ja avautuu 9.11. klo 9. |