Saksalaisvalmistaja aikoo Bloombergin mukaan hienosäätää logoaan sähköautojen valtakauden alla. Logo on säilynyt liki muuttumattomana toisesta maailmansodasta lähtien.
Pääkuvan videoAudi esitteli täysin uuden A6 Avantin |
Volkswagenin ikoniseen logoon tullaan tekemään muutoksia ensi vuonna. Edellisen kerran logoa tuunattiin vuonna 2012, jolloin siitä muokattiin hieman kolmiulotteisemman näköinen.
Muutoksen taustalla on Volkswagenin mukaan uuden sähköisen aikakauden alku, mutta osittain myös päästöskandaalin sekä "liian saksalaisuuden" aiheuttama taakka.
– Brändimme ei ole hyvällä mallilla aikaisempiin vuosiin verrattuna, mutta ei ainoastaan dieselskandaalin vuoksi, Volkswagenin markkinointijohtaja Jochen Sengpiehl kertoo.
Logomuutoksen lisäksi Volkswagen laajentaa digitaalisen ja sosiaalisen median käyttöään ja hienosäätää markkinointistrategiaansa. Yhtenä kärkitavoitteista on sähköautoihin skeptisesti suhtautuvien kuluttajien vakuuttaminen siitä, että innovaatioista kannattaa maksaa enemmän.
Volkswagen-konserni nimitti pääjohtajakseen perjantaina VW:n entisen toimitusjohtajan Herbert Diessin.