Saksalaisvalmistajan uusi logo ja brändi-ilme paljastetaan pian.
Uutisoimme Volkswagenin tulevasta logosta huhtikuussa 2018, mutta kuten olet varmaan huomannut, ei asia ole sittemmin edennyt. Saksalaisvalmistajalla on yhä käytössään tuttu logo, mutta pian se vaihtuu.
Volkswagenin uusi logo ja "uutta aikakautta" kuvastava brändi-ilme tullaan julkistamaan Frankfurtin autonäyttelyssä syyskuussa.
Volkswagenin mukaan sekä logo että ilme tulevat kuvastamaan sähköautojen aikakautta, mutta toistaiseksi kukaan ei tiedä, mitä se tarkoittaa tarkemmin.
– Frankfurtin autonäyttely tulee olemaan käänteentekevä tapahtuma Volkswagen-brändin strategisessa uudistuksessa, Volkswagenin operatiivinen johtaja Ralf Brandstätter.
– Työmme tulos tulee näkymään ID.3-sähköautossa sekä brändimme uudessa ilmeessä.
5:35
Uusi logo tulee olemaan aiempaa minimalistisempi, värikkäämpi ja rohkeampi. On kuitenkin vaikea kuvitella, että se luopuisi ikonisesta VW-tunnuksestaan.
Brändin uudeksi sloganiksi on valittu "New Volkswagen" eli suomeksi joko Uusi Volkswagen tai Uusi kansanauto.
Tavanomaisesta poiketen Volkswagenin brändiuudistusta ei ole tehnyt mikään jättimäinen mainostoimisto, vaan se on Volkswagenin omien markkinointiasiantuntijoiden ja suunnittelijoiden työn tulos.
Brändin visuaalinen ilme tulee olemaan "hyvin erilainen" kuin mihin on tähän asti Volkkarin kohdalla totuttu. Volkswagen tulee saamaan ensi kertaa historiansa aikana myös äänilogon eli lyhyen tunnusäänen.
Uusi logo tullaan ottamaan käyttöön kaikkialla maailmassa, alkaen Euroopasta. Volkswagenin mukaan vaihdettavia logoja on kaikkiaan noin 70 000 kappaletta.
Lähde: Volkswagen, Motor1