Rikosuhripäivystykseen otetaan yhteyttä entistä useammin, ja erityisesti chat-palvelu on kasvattanut suosiotaan. Rikosuhripäivystyksen eri palveluissa oli viime vuonna 12 700 asiakasta, kun vuotta aiemmin asiakkaita oli 8 400.
Kyselyn perusteella yhä useampi, nyt jo lähes kaksi kolmesta tuntee Rikosuhripäivystyksen ainakin nimeltä, mikä voi selittää asiakasmäärän kasvua.
– Kasvu johtuu varmasti myös siitä, että olemme pystyneet valtioavun kasvun myötä parin viime vuoden aikana vahvistamaan entisestään koko maan kattavaa palveluverkostoamme, kertoo toiminnanjohtaja Leena-Kaisa Åberg.
Rikosuhripäivystyksellä on 31 palvelupistettä ympäri maata. Viimeksi helmikuussa avattiin palvelupiste Ahvenanmaalle. Vapaaehtoisia oli toiminnassa mukana viime vuonna yli 500.