Makuja-sivujen kansikuva
Makuja

Ampparia, Murkkua ja Toukkista saa nyt limuna – Pirkan lanseeraama uutuus sytytti somen liekkeihin

VAIN UUTISEEN AIHEESTA
Pirkka lanseerasi juomaversiot tutuista mehujäistä.kesko
Julkaistu 01.04.2021 15:05

Maria Aarnio

maria.aarnio@mtv.fi

Pirkan lanseeraamat juomaversiot tutuista mehujäistä ovat innostaneet kansaa.

Valio yhdisti jo taannoin Aura-juuston jäätelöön, ja Vihreistä Kuulista on jo valmistettu sekä konvehti että Jaffa-keksi; Lidl puolestaan muokkasi mämmin viinerin lisukkeeksi. "Hybridituotteiden" sarjan uusin tulokas on villinnyt netissä.

– Kävin kaupassa, nyt on kunnollista, Redditissä todetaan.

Kuvassa seisovat Pirkan valikoimista tutut Amppari ja Murkku – mutta nyt kyseessä eivät olekaan mehujäät, vaan limonadit!

Murkku, Amppari ja Toukkis ovat nyt juomia

Limuversioina saatavilla ovat Murkku, Amppari ja Toukkis. Pirkka lanseerasi juomaversiot tutuista mehujäistä kaikessa hiljaisuudessa, mutta tuotteet sytyttivät sosiaalisen median saman tien tuleen.

Lanseeraus yllätti monet. Jos julkaisu ei näy, katso se täällä.

Voivatko limut toimia, pohdittiin Twitterissä. Jos julkaisu ei näy, katso se täällä.

Lue myös: Amppari- ja Murkku-mehujäiden reseptiä kehitettiin: "Idea tuli 9-vuotiaalta tytöltä"

"Mehujäät suli, mut ei haittaa"

Kuvat juomista ovat kiertäneet Redditin lisäksi Facebookia ja Instagramia. Myös moni K-kauppa on myös intoutunut mainostamaan tuotteita.

– Mehujäät suli, mut ei haittaa meitä, Kupittaan K-Citymarket hehkuttaa sydänsilmäemojin kera. 

Juomia on jo ehditty testailla Twitterissä. Jos julkaisu ei näy, katso se täällä.

Juomia on jo ehditty testailla Twitterissä. Jos julkaisu ei näy, katso se täällä.

Lue myös: Ennennäkemätön karkki tulossa suomalaiskauppoihin: "Meiltä on jo pitkään toivottu..."

"Oli kyllä megayllätys, että se huomio oli näin laajaa"

Keskolta vahvistetaan, että limujen suosio todella on totta.

– Se on ollut todella iso menestys tällä viikolla. Tuotehan varsinaisesti vasta tällä viikolla lanseerattiin, ja se nousi heti päiväkohtaisessa myynnissä myydyimmäksi virvoitusjuomaksi, Keskolta kerrotaan.

Valmistajakin osasi odottaa, että klassikkobrändi vetäisi ainakin osaa ihmisistä puoleensa. Somesuosio kuitenkin yllätti.

– Oli kyllä megayllätys, että se huomio oli näin laajaa ja nopeaa! On mukavaa, että ihmiset ottivat sen omakseen. 

Aiemmin esimerkiksi somessa hehkutetut "nallesipsit" aiheuttivat ostoryntäyksen, ja tuote loppui sekä Lidlistä että valmistajalta.

Lue myös: Fazer, Cloetta ja Panda paljastavat kevään uutuusmakeiset: "Tätä suklaalevyä on toivottu jo vuosia"

Ei, juoma ei ole "sulanutta jäätelöä"

Ampparissa ja muissa sarjan mehujäissä maku etenee kerroksittain, mutta limu ei luonnollisesti voi olla raidallista. Twitterissä on myös vitsailltu, että Amppari-limu taitaa olla vain sulatettua mehujäätä.

Aiemmin myös "heikon kysynnän vuoksi" lopetettu klassikkojuoma, Sorbus, teki paluun Alkojen hyllyille.

– Ei se tietenkään samaa jäätelöä ole, eli tuote on tehty virvoitusjuomaksi, mutta olemme pyrkineet hakemaan mahdollisimman samanlaisen makumaailman. Reaktioiden pohjalta olemme aika hyvin onnistuneetkin, Keskolta kerrotaan.

Lue myös: Muistatko tuubipurkan? Vaaleanpunainen purukumi oli 1980-luvun ilmiö: "Annostelu tuubista suuhun oli se 'siisti' juttu"

Katso myös: Oletko koskaan miettinyt, mitä "nappulat" McDonald’sin limumukeissa todellisuudessa merkitsevät? Nyt se selviää:

0:32img

Lue lisää lifestyle-aiheista!

Tuoreimmat aiheesta

Ilmiöt