Bounty-suklaa puhuttaa jälleen joulusesongin kynnyksellä.
Kookoksinen Bounty-suklaa lienee yksi kiistellyimmistä herkuista. Keskitietä ei näytä olevan, vaan Bountya joko vihataan tai rakastetaan.
Olemme aiempina vuosina kertoneet MTV Uutisten Makuja-ruokasivuilla Celebrations-joulukalenterista, joka on tuottanut monelle suklaafanille pettymyksen juurikin sen sisältämän Bountyn vuoksi. Viime syksynä suklaata valmistava Mars Incorporated repäisi ja ilmoitti kampanjasta, joka oikeutti palauttamaan suklaarasiasta löytyneet Bountyt ja vaihtamaan ne "parempaan suklaaseen".
Bounty lähtee tietyistä suklaarasioista
Tänä vuonna suklaavalmistajalla on uudet kujeet mielessä, kertoo muun muassa BBC. Marsin mukaan Bounty-suklaata vihaa jopa 40 prosenttia suklaansyöjistä. Näin ollen yhtiö tuo myyntiin suosittuja konvehtisekoituksiaan tänä jouluna kokonaan ilman Bountya.
– Viime vuonna annoimme asiakkaille mahdollisuuden palauttaa ei-halutut Bountyt. Nyt, yleisön pyynnöstä, testaamme, että mitä tapahtuu, jos otamme ne kokonaan rasiasta pois, kertoo Celebrations-suklaiden markkinointipäällikkö Emily Owen.
Suosittuja Quality Street-, Roses-, Celebrations- ja Heroes-rasioita saa kampanjan ajan ilman Bountya. Kampanja koskee ainoastaan tietyissä Tesco-myymälöissä kaupattavia suklaarasioita.
Lue myös: Tämä suklaakalenteri pilasi jälleen kerran monen joulunodotuksen – neljän päivän putki oli liikaa: "Onko tämä jokin sairas vitsi?"
Kuluttajatutkimus: Bountyn ystäviä eniten yli 55-vuotiaiden joukossa
Videolla: Yksinäinen Bounty löytää rinnalleen vihatun ruusukaalin suklaavalmistajan viime vuonna julkaisemalla, sydäntäsärkevällä mainosvideolla.
Marsin tekemien kuluttajatutkimusten mukaan moni jättää Bountyt rasioista kokonaan syömättä, tai sitten aivan rasian viimeisiksi konvehdeiksi, koska "suklaa on niin pahaa".
Jopa 58 prosenttia kuluttajista kertoo, että rasian pohjalle jääneet Bountyt aiheuttaisivat todennäköisesti perheriidan.
Tutkimuksesta selviää myös, että eniten Bounty-faneja löytyy yli 55-vuotiaiden kuluttajien joukosta. Marsin kuluttajatutkimukseen osallistui 2000 iältään 18–65-vuotiasta.