Englannin Easingwoldissa sijaitsevan intialaisen ravintolan henkilökunta teki emämokan yrittäessään pyytää asiakkailtaan anteeksi.
Ravintoloitsija Mohammed Zaman tuomittiin vastikään kuudeksi vuodeksi vankeuteen sen jälkeen, kun yksi hänen ravintolansa asiakkaista kuoli pahan pähkinäallergian aiheuttaman allergisen kohtauksen seurauksena. Zaman oli päättänyt vaihtaa tikka masala -reseptinsä mantelit halvempiin pähkinöihin, jotta hän säästäisi rahaa. Asiakkaille tästä pienestä muutoksesta ei kuitenkaan kerrottu, ja surkeiden sattumusten summana säästöyritys johti yhen asiakkaan kuolemaan.
Eroon huonosta maineesta
Vankilassa istuvan Zamanin poika on perheineen ottanut ravintolan hoitaakseen, ja poika lähetti ravintolan mainetta puhdistaakseen vastikään sähköpostiviestin ravintolan asiakkaille. Anteeksipyynnöksi tarkoitetun viestin sisältö ei kuitenkaan lopulta ollut aivan sitä, mitä sen vastaanottaneet asiakkaat saattoivat kuvitella. Sen sijaan, että poika olisi keskittynyt ottamaan osaa ikävään tapahtuneen, joka tietysti vaikuttaa myös ravintolan maineeseen, hän käytti tilaisuutensa hyväksi ja mainosti viestissä ravintolan uutta ruokalistaa.
Tällaisen viestin ravintoloitsijan poika lähetti asiakkailleen:
"Me pyydämme vilpittömästi anteeksi kaikilta uskollisilta asiakkailtamme viime aikoina Easingwoldin aluetta kohdanneesta ikävästä huomiosta sekä ravintolan omistajan epäonnistunutta päätöstä. Asian suhteen tehtiin virhe, mutta nyt on aika siirtyä eteenpäin, sillä herra Zaman toivoo niin.
Aiomme pian julkistaa uuden jälkiruokalistan, ja olemme palkanneet leivonnaisiin erikoistuneen lontoolaisen kokin suunnittelemaan listan puolestamme. Filosofiamme on yhä – Khalique Zamanin aloittaman perinteen mukaisesti – luoda todella laadukasta intialaista ruokaa, joka läpäisee korkeimmatkin standardit. Innostavat maut ja hienovaraiset aromit...
Käsityksesi intialaisesta ruoasta tulee muuttumaan... Tulet huomaamaan eron heti, kun ruoat saapuvat!"
Jää nähtäväksi, kuinka anteeksipyynnöksi alun perin tarkoitettu viesti tulee vaikuttamaan ravintolan asiakasvirtaan ja huonoon maineeseen."
Lähde: someecards.com