Lidl lanseerasi aivan uudenlaisen palvelun – tarkoitus tarjota asiakkaille parempaa vuorovaikutusta

Lidl AOP
Kauppaketju Lidl on lanseerannut aivan uudenlaisen palvelun Isossa-Britanniassa.

Kauppaketju Lidl on lanseerannut uuden palvelun parantaakseen vuorovaikutusta asiakkaidensa kanssa.

Uuden palvelun myötä asiakkaat voivat kysyä kauppaketjulta Lidliltä viinisuosituksia, jotka annetaan heille budjetin tai ruokalajin perusteella. Viinisuositusten kysyminen on tehty äärimmäisen helposti, sillä asiakkaiden ei tarvitse tehdä muuta kuin kirjautua Facebookin Messengeriin ja avata keskustelu tietokoneohjelma chatbotin kanssa, kertoo Telegraph.

Valitettavasti palvelu on käytössä vasta Isossa-Britanniassa, jossa kauppaketjun valikoimista löytyy myös viinejä.

Ihmiset entistä kiinnostuneempia viinivalinnoista

Margot-nimisen keinoälyn kanssa keskusteleminen auttaa Lidlin mukaan asiakkaita tekemään varmempia viinivalintoja hauskalla tavalla. Asiakkaat voivat esimerkiksi tiedustella, mikä viini sopisi parhaiten grillatulle lohelle, tai mikä punaviini kannattaa valita tietyn hintaluokan viineistä.

Lidl UK:n digitaalisen johtajan Alex Murrayn mukaan chatti käynnistettiin, koska kauppaketjun asiakkaat ovat entistä kiinnostuneempia kokeilemaan erilaisia viinejä, mutta myös oppimaan lisää siitä, mitkä viinit sopivat millekin ruoalle.

– Uskomme, että sinun ei tarvitse olla viiniasiantuntija valitaksesi oikea viini, mutta ymmärrämme, että se voi olla pelottava prosessi, Murray toteaa.

Murray toivoo, että Margot auttaisi ihmisiä luottamaan enemmän omaan viinituntemukseensa hauskalla ja helpolla tavalla.

Lähde: Telegraph  

***


Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat