Makuja-sivujen kansikuva
Makuja

Milloin suomalaiskaupoista saa taas makaronia?

0:41img
KATSO MYÖS: Oletko aina käyttänyt pastalävikköä väärin? Oikea tapa mullistaa ruoanlaiton.
Julkaistu 09.08.2023 18:56

Petra Tuominen

petra.tuominen@mtv.fi

Suomalaiskaupoissa on kärsitty koko kesän makaronipulasta.

Ruokakauppojen hyllyt tyhjenivät kesän alussa makaroneista pastavalmistajan tiedottaessa jättimäisestä takaisinvedosta.

Iso erä erilaisia pastatuotteita vedettiin tuolloin varotoimenpiteenä myynnistä Lantmännen Cerealian toimesta, koska muutamista tuotteista löytyi pieniä metallinpaloja.

Takaisinveto koski muun muassa useita Myllyn Parhaan pastatuotteita, Pirkka- ja Kotimaista -brändien tiettyjä pastatuotteita sekä eräitä Kokkikartanon ja Jalostajan pastaa sisältäviä valmisruokia

Myllyn Parhaan omistavan Lantmännen Cerealian viestintäpäällikkö Emelie Bontesse de Filippis kertoi kesäkuun lopussa MTV Uutisille metallinpalojen päätyneen alun perin pastapusseihin tuotantoprosessissa käytetystä vaurioituneesta kuljettimen hihnasta. 

Pastakone jäi odottamaan vaurioituneen osan korjaamista ja tämän vuoksi tuotanto takaisinvedettyjen tuotteiden osalta on nyt seissyt jo toista kuukautta.

Lue myös: Myllyn Paras -tuotteista tuhansia reklamaatioita – kuluttajapalvelu täysin tukossa: "Emme ole koskaan kohdanneet samanlaista tapausta"

Hyllyjen täyttämisessä kestää

Milloin suosittuja makaronituotteita sitten taas saa kaupasta? Bontesse de Filippis kertoo varaosien saamisen ja asentamisen vieneen aikaa koneen monimutkaisuuden vuoksi. 

– Tavoitteemme on aloittaa makaronin tuotanto pian. Tärkeää on kuitenkin huomioida, että kaikkien tällä hetkellä tyhjien supermarkettien hyllyjen täyttäminen vie vielä aikaa, Bontesse de Filippis kertoo nyt MTV Uutisille.

Tarkkaa ajankohtaa makaronituotteiden paluulle ei siis vielä ole tiedossa.

Lue myös: Suosikkipastat loppumassa kaupoista jättitakaisinvedon takia: "Olemme pahoillamme"

Tuhansia reklamaatioita, kaikkiin vastataan

Jo aiemmin uutisoitiin Myllyn Parhaan hukkuvan tuhansiin reklamaatioihin asian tiimoilta. Bontesse de Filippis kertoo yrityksen työskentelevän edelleen ahkerasti näiden reklamaatioiden käsittelyssä. 

– Pyydämme kuluttajilta kärsivällisyyttä ja ymmärrystä, että tämä vie aikaa. 

Viestintäpäällikön mukaan jokaiseen reklamaatioon vastataan ja jos vastausta ei vielä ole kuulunut, se on kyllä jossain vaiheessa tulossa. Tuotteet korvataan niille kuluttajille, joilla on takaisinvedon piiriin kuuluva, tietyllä parasta ennen -päivämäärällä merkitty pakkaus tallessa.

Lue myös: Mitä ruoille oikein tapahtuu takaisinvedon jälkeen? Suomalaiskaupat kertovat

Katso myös video: Muistatko vielä tämän mainoksen? Raketti kuuhun ja spagetti suuhun!

0:26img

Muistatko vanhan mainoksen?

Tuoreimmat aiheesta

Takaisinvedot