Jos suosikkimakeinen poistuu valikoimasta, Fazer saa siitä varmasti palautetta.
VIDEO: Näin avaat Tupla-patukan oikein.
Fazerin makeisliiketoiminnan viestintäjohtaja Liisa Eerola kertoo MTV:lle, että Fazer saa hyvin paljon yhteydenottoja asiakkailta: aivan uusia tuoteideoita, mutta paljon myös toiveita vanhojen suosikkien paluusta.
– Aika ajoin tuodaan vanhoja tuotteita takaisin, mutta totta kai halutaan tuoda myös uusia tuotteita valikoimaan, Eerola kertoo.
Retrobuumi nostaa vanhat suosikit esille
Vajaat 20 vuotta poissa valikoimasta ollut banaaninmakuinen Dumle tuotiin tänä vuonna takaisin kauppoihin – juuri runsaan asiakaspalautteen vuoksi.
Lue myös: Fazer paljastaa: Tutun suklaatuotteen reseptiin luvassa merkittävä muutos
Retrobuumi näkyy Fazerilla myös vanhojen, aina viime vuosisadan alusta saakka tuotannossa olleiden makeisten uudella suosiolla.
– Vihreiden kuulien myynti on ollut aina hyvin tasaista, kunnes viime vuonna myynti nousi reippaasti Jaffa Vihreät kuulat -keksien myötä, Eerola kertoo.
Myös Jaffa Pihlaja -keksit (tutummin Kettukarkki) ovat olleet hyvin suosittuja. Tuttujen Fazer-makujen yhdistely uudempaan konseptiin on Eerolan mukaan ollut ihan mieletön menestys ja puhutellut asiakkaita.
Runsaan asiakaspalautteen vuoksi pari vuotta sitten takaisin joulumarkkinoille tuotiin myös piparinmakuinen Fazerin suklaa, joka Eerolan mukaan on ollut erityisen suosittua.