Makuja-sivujen kansikuva
Makuja

Muumi-limu halutaan markkinoille 1,5 litran ”mörköpullossa” – näin vastaa valmistaja

IMG_3855
Muumilimu on yksi legendaarisimmista limonadeista Suomessa.
Julkaistu 26.08.2015 15:09
Toimittajan kuva

Heli Mettänen

heli.mettanen@mtv.fi

Pienikokoiset Muumi-limut eivät riitä suomalaisille, ja limuklassikko halutaan 1,5 litran pulloon.

Suosituimpia limuja myydään tavallisesti Suomessa sekä pienemmissä pulloissa ja tölkeissä että 1,5 litran pulloissa. Muumi-limua ei kuitenkaan ole tarjolla tässä suuremmassa pakkauskoossa, ja moni on tästä pahoillaan. Suurempi Muumi-limupullo pyritään saamaan markkinoille muun muassa asialle vannoutuneen Facebook-yhteisön sekä adressin voimin.

Muumi-limua vaaditaan 1,5 litran pulloihin!

Muumi-limua valmistavalla Sinebrychoffilla ollaan hyvin tietoisia siitä, että moni toivoo suurempaa pakkauskokoa suosikkilimusta kauppoihin. Aika ajoin valmistajalle satelee palautetta aiheesta.

– Puolitoistalitrainen muumilimu on heidän mielestään mörköpullo, Sinebrychoffin tuotekehityspäällikkö Saara Pöyri kertoo Makuja.fi:lle.

Keskiviikkona 26.8.2015 entistä suuremman Muumi-limupullon vuoksi perustetun adressin oli käynyt allekirjoittamassa yli 35 000 Muumi-limun fania.

– Miksi muumilimsaa ei saada lainkaan 1,5 litran pulloissa? Täten olen päättänyt kerätä adressin kyseistä virvoketta valmistavalle Sinebrychoffille, jotta me kaikki muumijuomaa niin kovasti janoavat saisimme nauttia tästä luojan lemmestä varomattomin siemauksin! suuremman Muumi-limupullon puolesta adressia keräävällä adressit.com-sivulla julistetaan.

Muumilimu mörköpulloihin -Facebook-sivustolla toiveet ovat niin ikään korkealla isomman pakkauskoon suhteen. Sivustolla on yli 60 000 tykkääjää.

– Ulkona on hellekelit ja mörkökokoa ei ole vieläkään ymmärretty kaupata janoisille, Muumilimu mörköpulloon -Facebook-ryhmässä ihmetellään.

"Asiaa arvioidaan ja mietitään aina uudestaan"

Sinebrychoffilla "mörköpullon" valmistamisesta ollaan keskusteltu useaan otteeseen, ja asiaa arvioidaan tasaisin väliajoin uudestaan. Fanien toiveisiin saatetaan siis vielä joskus vastata mieluisalla tavalla.

– Se ei missään tapauksessa ole poissuljettua! Sen kaupallista potentiaalia arvioidaan säännöllisin väliajoin, mutta se ei nyt ole tällä hetkellä suunnitteilla, Pöyri toteaa.

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Tuoreimmat aiheesta

Juomat