Ruokaa ostetaan nyt varastoon verkkokaupasta – Matsmart: Kaksi tuotetta, joita suomalaiset ovat erityisesti hamstranneet

Matsmart

Verkossa toimivien ruokakauppojen myynti on kasvanut helmi–maaliskuussa. Ruokakauppa Matsmartista kerrotaan, että muutos on selkeä viime vuoteen verrattuna.

Vallitseva koronavirusepävarmuus on saanut suomalaiset siirtämään ostoksiaan verkkokauppoihin. Esimerkiksi verkossa toimivan ruokakauppa Matsmartin myynti on helmi-maaliskuussa kasvanut 61 prosenttia verrattuna samaan ajankohtaan viime vuonna. Myös tuotteiden kotiinkuljetuksen osuus on kolminkertaistunut viime vuoteen nähden.
 
Matsmart on verkkokauppa, josta voi ostaa muun muassa sesonkien jäännöseriä tai tuotteita, joiden pakkaus on muuttunut. 

– Samalla ruokahävikki vähenee, muistuttaa Matsmartin Suomen-maajohtaja Michaela Böckelman.
 
Ruoan lisäksi myynnissä on muun muassa hygienia- ja kodintuotteita. Suomalaisten ruokaostoksissa on viime aikoina näkynyt selkeästi epävarmuus koronatilanteesta.
 
– Maaliskuussa selvästi suosituimpia ovat olleet ruokatuotteet, joita on helppo varastoida vaikkapa sen varalta, että joutuisi olemaan kotona jonkin aikaa. Kymmenen suosituimman tuotteen listalla on muun muassa tomaattimurska ja nuudelit, jatkaa Böckelman.

Matsmartilla uskotaan, että kestävä kuluttaminen ja hävikkiruoan ostaminen verkosta tulee lisäämään suosiotaan entisestään. Viime vuonna verkkokaupan suomalaiset asiakkaat pelastivat yli 1,2 miljoonaa kiloa ruokaa hävikiltä.

Lähde: Matsmart

***

Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat