Brittiläinen pariskunta koki inhottavan yllätyksen, kun heidän tilaamastaan ravintolaruoasta löytyi perhosentoukka. Tilanne muuttui entistä karummaksi ravintolan jäätävän vastauksen myötä.
Suomalaistutkimus selvitti: Kuinka ravintola-asiakkaiden luottamus ja mielenrauha palautetaan kriisin jälkeen? Videolla esiintyvät Hellon toimitusjohtaja Jaakko Väänänen ja Alexanderplats-ravintolan ravintoloitsija Alexander Gullichsen.
Paul Madison ja hänen kumppaninsa Emma tilasivat paikallisesta La Vita -ravintolasta ruokaa pitkän pyöräilylenkin jälkeen. Ruokailuhetki ei kuitenkaan sujunut odotusten mukaisesti. Asiasta uutisoi Fox News.
– Olimme juuri tulleet pitkältä pyöräilylenkiltä, ja halusimme jotain nopeaa syötävää. Tilasimme molemmat kanakebabia, Paul taustoittaa.
– Kaikki näytti ensin hyvältä, kunnes Emma huomasi toukan, kiljaisi ja sylkäisi ruokansa ulos. Lopetimme molemmat heti syömisen, mies kuvailee.
Paul soitti ravintolaan ja selitti tilanteen. Ravintola kertoi lähettävänsä kuskin katsomaan tilannetta ja hakemaan ruoat pois.
– He eivät maininneet mitään korvauksista. Kun kysyin niistä, ravintolan työntekijä käski minun hoitaa asia ruokalähettiyrityksen kanssa, Paul kertoo.
– Soitin ravintolaan takaisin ja yritin selittää tilanteen uudestaan. Tällä kertaa eri henkilö vastasi. Hän oli hyvin törkeä, kiroili ja löi luurin korvaan, mies tilittää.
Tällä välin ravintolan lähettämä kuski oli saapunut pariskunnan luo. Paul kertoo kuskin olleen kauhuissaan nähtyään perhosentoukan ja lupasi selvittää korvausten laidan.
– Emme kuitenkaan voineet syödä siinä pisteessä mitään, Paul toteaa.
Näin ravintolan johto kommentoi
Ravintolan johtaja kertoo, ettei vastaavaa ole tullut aiemmin vastaan ja pahoittelee ikävää välikohtausta.
– Olemme olleet toiminnassa yhdeksän vuotta, eikä asiakas ole kertaakaan aiemmin valittanut toukista ruoassa. Pesemme salaattimme ja tarkastamme ne vastaavuuksien varalta. Perhosentoukka on ollut vihreä, joten sitä on ollut vaikea havaita, ravintolan johtaja selittää.
– Emme jättäisi tahallamme toukkaa ruokaan ja pahoittelemme tapausta, hän sanoo.
Johtaja kertoo, ettei itse ollut paikalla tapauksen sattuessa. Hän kuitenkin vakuuttaa, että ravintola toimittaa tällaisessa tilanteessa asiakkaalle uudet ruoat ja selvittää ruokalähettiyrityksen kanssa mahdolliset rahalliset korvaukset, mikäli asiakas niin pyytää.
LUE MYÖS: Uskomaton tapahtumaketju: Samin ostamista parsakaaleista löytyi toistamiseen toukkia, homma lähti käsistä – lopputuloksena euron korvaukset ja seitsemän perhosta
Lue kaikki lifestyle-artikkelit
Lähde: Fox News