Erityisesti suklaiset uutuustuotteet ovat tänä kesänä käyneet kaupaksi jäätelö-, makeis- ja keksihyllyillä, kertoo S-ryhmä tiedotteessaan.
Kesä on perinteisesti jäätelömyynnin kulta-aikaa ja tänä kesänä kauppa on käynyt toistaiseksi erinomaisesti. Jäätelöiden litramyynti on ollut S-ryhmän kaupoissa touko-kesäkuussa peräti seitsemän prosenttia edellistä vuotta korkeampi
MTV Uutisten Makuja-ruokasivuilla kerrottiin keväällä tämän kesän uutuusjäätelöistä ja ylipäätään suomalaisten jäätelömausta. Jäätelöfirmat kertoivat MTV Uutisille suomalaisten suosivan jäätelökioskeilla melko perinteisiä makuja. Suosittuja ovat myös erilaiset makeisyhtiöiden kanssa yhteistyönä loihditut jäätelömaut.
Lue myös: Tällaisia ovat kevään ja kesän uutuusjätskit – irtojäätelöiden joukossa vaniljainen yllättäjä!
Kesän suosituimmat uutuusjäätelöt
S-ryhmän marketkaupan myyntipäällikkö Mikko Kovalainen vahvistaa suomalaisten testaavan myös uutuustuotteita mielellään.
– Toisaalta myös monet perinteiset suosikit pitävät pintansa vuodesta toiseen. Suomalaisten suosikkimakuja jäätelöissä ovat suklaa ja toffee, kotipakkausjäätelöissä puolestaan perinteinen vanilja, Kovalainen sanoo tiedotteessa.
Tämän vuoden uutuusjäätelöistä hiteiksi ovat S-ryhmän kaupoissa nousseet kerta-annosjäätelöistä esimerkiksi Suffeli-tuutti, Pätkis Crunchy -tuutti, Twister Pineapple limujääpuikko, Classic Tuplasuklaa & Metsämarja -puikko sekä Kolmen Kaverin Lakritsituutti.
Kotipakkausjäätelöiden saralla uutuushittejä ovat olleet Aino Boysenmarjajuustokakku, Kotimaista Suolakinuski ja Salmiakki-lakritsi, Jymy Päärynä ja Madagaskarin vanilja sekä Ingmanin ISO Kolmikko ja Tripletti.
Mochijäätelöt löivät läpi keväällä
MTV Uutiset kertoi keväällä myös Suomeen rantautuneesta mochi-jäätelöilmiöstä. Perinteisestä japanilaisesta riisileivonnaisesta valmistetun jäätelöherkun somesuosio heijastui suoraan sen kysyntään.
– Vastaavaa villitystä ei ihan hetkeen ole nähty. Meillä oli mochi-jäätelöitä ensimmäisen kerran myynnissä viime vuonna Aasian teemaviikoilla. Mochi-jäätelöiden suosiota testattiin ensin vain osassa myymälöitä, joista ne myytiin heti loppuun, kertoi Johanna Liukkonen Lidlin viestinnästä huhtikuussa.
Kesko lanseerasi oma Pirkka Parhaat -sarjaan kuuluvat mochi-jäätelöt maaliskuun alussa, ja tuotteiden menekki oli ennakoitua rivakampaa. Yleisesti mochien myynninkehitys oli K-ryhmän kaupoissa tämän vuoden kolmen ensimmäisen kuukauden aikana jopa 1000 prosentin luokkaa verrattuna edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan.
Lue myös: Suomessa on uusi hittijäätelö: "Vastaavaa villitystä ei ihan hetkeen ole nähty"
Katso myös: Mikä ihmeen mochi-jäätelö?
4:35