Amerikkalaisen The CUPS Coffee&Tea -kahvilan omistaja kyllästyi tylysti käyttäytyviin asiakkaisiin ja päätti kostaa heille omalla tavallaan. Hän laittoi ulos kyltin, jonka mukaan asiakas joutuu maksamaan sitä enemmän, mitä epäkohteliaammin hän henkilökunnalle puhuu.
Yhdysvaltalainen Austin Simms huomasi, että hänen asiakkaansa tarvitsisivat hieman opetusta käytöstavoissa. Hän laittoi kahvilansa oven eteen kyltin, jossa näkyy eri hintoja kahville.
– ”Pieni kahvi.”
5 dollaria
”Pieni kahvi, kiitos.”
3 dollaria
”Hei, saisinko yhden pienen kahvin, kiitos”
1,75 dollaria
Kylttiin on listattu, minkä hintainen kahvi on eri tyyleillä tilattuna. Mitä ystävällisemmin kahvin tilaa, sitä halvemmalla sen saa. Tämä on hyvä muistutus siitä, että myös työntekijä on ihminen ja hänelle pitäisi puhua ystävällisesti.
Simmsin kyltti sai nopeasti suurta huomiota. Hän keksi idean eräänä päivänä ja jo seuraavana päivänä kyltistä löytyi kuva päivän sanomalehdestä. Seuraavaksi kuva levisi netissä – ja nyt Simmsin kyltistä kuvattu video on kerännyt YouTubessa jo kymmeniä tuhansia katselukertoja.
Lähde: Little Things
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.