Mediakonserni Alma Median oikaistu liikevoitto laski tammi-maaliskuussa 5,2 prosenttia vuoden takaisesta ja oli 16,1 miljoonaa euroa. Liikevaihto nousi reilun prosentin 76,2 miljoonaan euroon, taustalla oli yrityskauppojen antama vetoapu.
Toimitusjohtaja Kai Telanne arvioi, että liiketoiminta kehittyi vaisusta toimintaympäristöstä huolimatta hyvin. Alman medialiiketoimintaa Suomessa painoi kuitenkin haastava suhdanne, eikä elpymistä presidentinvaalien hetkellisestä piristysruiskeesta huolimatta ole tapahtunut. Yleinen kiinnostus uutisiin oli kuitenkin kova, ja maksullisen Iltalehti Plus -palvelun tilaajamäärä nousi liki 52 000:een,
Rekrytointipalveluja tarjoavassa Alma Career -liiketoiminnassa olosuhteet vaihtelivat tuntuvasti eri toimintamaiden välillä. Tshekissä tilanne oli kohtalaisen hyvä, ja Slovakiassa ja Kroatiassa markkinoilla oli vilkasta, kun kilpailu ammattimaisesta työvoimasta on kovaa ja työttömyysaste matala. Sitä vastoin suhdanne jatkui hyvin haastavana Baltiassa ja Suomessa, Telanne totesi.
Alma Marketplaces -segmentissä liiketoimintaa painoi asuntomarkkinoiden ja automyynnin heikkous. Alma jatkaa kuitenkin kehitystyötään digitaalisissa palveluissa ja osti alkuvuonna automyynnin ohjelmistoja tarjoavan Netwheelsin.