Facebook-käyttäjät voivat jatkossa valita kiinnostuksen kohteet, jotka vaikuttavat siihen, millaisia mainoksia käyttäjät näkevät uutisvirrassaan.
Facebookin mainosalustan johtaja Andrew Bosworth kirjoittaa blogissa, että mainokset voivat olla hyödyllisiä, kunhan ne ovat hyvin tehtyjä. Mainokset voivat auttaa käyttäjiä löytämään uusia tuotteita ja palveluja ja tutustuttaa uusiin kokemuksiin.
– Olemme oppineet, että ihmiset eivät halua nähdä mainoksia, jotka ovat heille epäolennaisia tai jotka häiritsevät ja keskeyttävät heidän käyttökokemuksiaan. Ihmiset myös haluavat hallita sitä, millaisia mainoksia näkevät, Bosworth kirjoittaa.
Käyttäjä voi muuttaa asetuksista, mikäli ei halua nähdä johonkin aihepiiriin liittyvää mainontaa. Esimerkiksi jos matkustus tai eläimet eivät kiinnosta, ne saa pois omista mainoksistaan.
Samalla yhtiö myös päivittyi niin, että Facebookia pöytätietokoneella käytettäessä mainokset näkyvät, vaikka adblockerit olisivat päällä.
Lähde: Facebook