Kun yritys tarvitsee lainan pikaisesti ja luotettavasti, hyvän asiakaspalvelun merkitys korostuu. Yritysluoton asiakaskoordinaattori Ronny Rännälä tietää, kuinka asiakkaan tyytyväisyys taataan tiukoissakin tilanteissa.
Kalenterivuoden tärkeimmän sesongin puskiessa päälle tai kaupan käydessä jo kuumimmillaan, yrityksen taloudenpito, kassavirran vaihtelut tai kasvutarve saattavat tuoda eteen lainatarpeita. Näissä tilanteissa yrityksen tarvitsema lisärahoitus täytyy tarvittaessa saada rivakasti kuntoon. Nopeita lainapalveluja tarjoavan Yritysluoton asiakkaiden vaativimmatkin tilanteet selviävät loistavan asiakaspalvelun ansiosta.
Ripeyden takaavat rautaiset ammattilaiset. Yritysluoton asiakaskoordinaattori Ronny Rännälä, 26, kohtaa työssään kaikenkokoisia ja -ikäisiä yrityksiä, joilla on kiireinen tarve lainalle. Yritysasiakkaita löytyy useilta toimialoilta ympäri Suomen.
– Hyvä asiakaspalvelija ymmärtää asiakkaan tarpeet, vaatimukset ja halut. Hän myös tietää, kuinka ne kohdataan. Loistava asiakaspalvelija osaa lisätä päälle hieman ekstraa: luoda asiakkaalle vau-fiiliksen ja taata, ettei ilmaan jää kysymysmerkkejä. Asiakasta palvellaan kokonaisvaltaisesti ja lopputuloksena molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä, Rännälä (kuvassa) toteaa.
”Asiat selitetään aina juurta jaksaen”
Yritysluoton asiakkaat ovat tuoreen asiakastyytyväisyystutkimuksen mukaan erittäin tyytyväisiä palveluun. Lainan hakemisen helppous ja tilityksen nopeus ovat asiakkaille merkittävimpiä syitä Yritysluoton palveluiden valitsemiseen. Asiakaspalvelun tuki ja palvelun taso nousevat tuloksissa kärkitasolle.
Laina-asioita selvitettäessä asiakaspalvelun selkeys on ehdoton valttikortti: asiakkaalle täytyy kyetä selittämään asiat kiirehtimättä. Iso osa Yritysluoton asiakkaista on pienyrittäjiä, joille rahoitusalan ammattilaisten apu erilaisissa liiketoiminnan haasteissa on arvokasta.
– Ei voi olettaa, että asiakas tietää kaiken rahoituksesta, vaan asiat selitetään aina juurta jaksaen. Tietynlainen rauhallisuus on asiakaspalvelijassa hyvä piirre. Tiukoissakin tilanteissa pitää pystyä pitämään pakka kasassa ja palvella asiakasta loppuun saakka. Me seisomme aina yrittäjän puolella ja olemme tyytyväisiä, kun olemme voineet olla avuksi.
Rännälä tuntee onnistuneensa työssään silloin, kun asiakkaan kanssa on lähdetty ratkomaan selkeää ongelmaa, jonka asiakas on kokenut jopa mahdottomaksi ratkaista.
– Siistein fiilis syntyy siitä, kun ongelma saadaan ratkaistua ja pois päiväjärjestyksestä, vaikka asiakas on ajatellut, että tästä ei selvitä. Henkilökohtaisesti tällaiset monella osa-alueella haastavat työtehtävät ovat myös erittäin palkitsevia, Rännälä kertoo.
Yritysluoton asiakaspalvelu vastaa päivittäin asiakkaiden yhteydenottoihin ja kyselyihin sekä ottaa vastaan lainahakemuksia. Lainahakemuksen teko on tehty Yritysluotossa helpoksi ja nopeaksi – hakemuksen täyttäminen onnistuu verkossa, eikä vaadi mitään lisädokumentteja yritykseltä. Uusi hakemus käy läpi luotto- ja riskianalyysin, jonka pohjalta asiakas saa aina lainapäätöksen vielä saman päivän aikana.
– Nopeus ja helppous taataan sillä, että asiakkaan lainahakemus otetaan meillä saman tien työn alle. Asiakkaiden yhteydenotot ovat aina ykkösprioriteetti. Meillä asiakas voi aina luottaa, että hänen asiansa hoidetaan siltä istumalta kuntoon, Rännälä takaa.
Yritysluotto.fi
|