Maailman johtava brändialan konsulttiyritys Interbrand on jälleen listannut maailman sata arvokkainta tuotenimeä.
The Best Global Brands 2015 -tutkimuksen kärkikolmikko on pysynyt viime vuodesta ennallaan. Kärkipaikkaa pitää Apple, Googlen ja Coca-Colan tullessa seuraavina.
Arvokkain autoalan yritys on Toyota, joka paransi viime vuoden kahdeksatta sijaansa nousemalla kuudenneksi. Japanilaisvalmistaja on ainoa automerkki maailman kymmenen arvokkaimman brändin joukossa. Kahdenkymmenen parhaan brändin joukkoon mahtuu BMW (11.), Mercedes-Benz (12.) ja Honda (19.).
Volkswagen (35.) on ainoa automerkki, jonka sijoitus on laskenut viime vuodesta (31.).
Automerkeistä sadan parhaan brändin listalle ylsivät myös Ford (38.), Hyundai (39.), Audi (44.), Nissan (49.), Porsche (56.), Kia (74.), Chevrolet (85.), Land Rover (87.) ja Mini (98.).