BMW on joutunut vetämään mainoksensa pois sen jälkeen, kun se joutui markkinointiviranomaisen hampaisiin.
Englannissa mainostajien toimintaa tarkkaileva Advertising Standards Agency eli ASA on käskenyt BMW:tä olemaan esittämättä tekemäänsä mainosta.
Videomuotoisessa mainoksessa saksalaisvalmistajan uusi, äärimmäisen vikkelä M760i ajoi 100 kilometrin tuntinopeutta. Briteissä lähin vastaava nopeusrajoitus on kuitenkin 60 mailia tunnissa eli noin 96 kilometriä tunnissa.
Neljän kilometrin potentiaalinen ylinopeus oli ASA:lle liikaa. Se käski BMW:tä muistamaan jatkossa, ettei nopeus tai kiihtyvyys ole pääasiallinen viesti tulevissa mainoksissa.
Kyseessä ei myöskään ollut ensimmäinen kerta, kun automainos joutuu viestintäviranomaisten hampaisiin. Vuonna 2012 Toyota joutui Ranskassa vetämään pois mainoksensa, jossa katumaasturit ja avolava-autot ajelivat päällystämättömällä tiellä.
Ranskan viranomaisten mukaan kyseinen mainos yllytti vastuuttomaan liikennekäyttäytymiseen ja luonnon tuhoamiseen.
Lähde: LeftLaneNews
***
0:43