BMW esitteli toisen sukupolven 1-sarjalaisen vuonna 2011. Nyt mallista on julkaistu varsin isoja päivityksiä kokenut faceliftattu versio.
Auton keula on muotoiltu uudelleen. Perinteisen munuaismaskin ilmanottoaukot ovat suuremmat ja ajovalot ovat aikaisempaa viirumaisemmat. LED-päivävalot kuuluvat vakiovarustukseen ja lisävarustelistalta pystyy valitsemaan täysin LED-tekniikalla toteutetut ajovalot. Myös perässä on tapahtunut selkeitä muutoksia, ja LED-tekniikalla toteutetut takavalot ovat saaneet uuden muodon.
Sisätiloissa muutokset eivät ole yhtä suuria kuin ulkona. Varustelua on päivitetty ja jatkossa vakiovarusteisiin kuuluvat muun muassa automaatti-ilmastointi, BMW Radio Professional ja suomenkielinen iDrive-käyttöjärjestelmä. iDriven näyttö on nyt lähtötasoltaan 6,5-tuumainen. Varustelua voi täydentä isompien mallien tapaan Sport Line, Urban Line ja M-Sport -varustelupaketeilla.
Myös moottoripalettia on päivitetty. Mallistosta löytyy 3-, 4- ja 6-sylinterisiä moottorivaihtoehtoja, joiden EU-keskikulutukset vaihtelevat 3,4-8,0 litran välillä. Kaikki moottorit hyödyntävät BMW:n TwinPower Turbo -teknologiaa ja alkuvaiheessa tarjolla on sekä 5 bensiini että 5 dieselvaihtoehtoa. Perusvaihteistona toimii 6-portainen manuaali ja vaihtoehtona on tuttu 8-portainen automaatti. Myös xDrive-neliveto on saatavissa aikaisempaa useampien moottoreiden yhteyteen.
Uudistunut 1-sarja tulee Suomen markkinoille huhtikuussa.