M135 ja sitä seurannut M235 ovat autoja, joihin autoista pitävien on ollut helppo rakastua. Niiden mallimerkinnöissä on kuitenkin ollut liikaa numeroita. On aika korjata tilanne.
BMW on ollut viime aikoina paljon otsikoissa etuvetoisten ja kolmisylinterisillä moottoreilla varustettujen tila-autojen kanssa, joten BMW:n 100-vuotisen historian juhlahumussa baijerilaiset haluavat muistuttaa ajamisen ilosta nauttivia siitä, mitä BMW:n brändi tarkoittaa.
Geneven autonäyttelyssä esillä olevan uuden BMW M2:n ydin on taattua Bemaria: takaveto ja suora kolmilitrainen sekä kuusisylinterin moottori ovat iso osa brändin identiteettiä. Tehoa turbokuutosesta on tarjolla 370 heppaa (6500 r/min), ja maksimivääntö on 465 Nm (1400–5560 r/min). Yliahtotoiminnolla vääntöä on käytössä hetkittäin peräti 500 Nm.
USA:ssa Car and Driver on jo ehtinyt kellottaa M2:n ja se kiihtyi manuaalivaihteisena lähes puoli sekuntia nopeammin 60 mailin tuntinopeuteen kuin M235i. Kello pysyhtyi aikaan 4,4 sekuntia. Se on hyvin linjassa tehtaan ilmoittaman 4,5 sekunnin kiihtyvyysarvon kanssa (0-100 km/h). Kaksoiskytkinautomaatilla auto on vielä pari kymmenystä nopeampi.
Huhut seuraavien korimallien suhteen vellovat jo villinä. BMW on kiistänyt avoversion, mutta kevennetty CLS-malli voisi olla mahdollinen. Auto Zeitungin mukaan auto voisi tulla tuotantoon jo ensi vuoden lopulla. Autossa olisi normaaliversion tapaan vakiona manuaalivaihteisto ja moottorin tehomäärä olisi viritetty 400:ään hevosvoimaan.
M2:n myötä kisa pikkusporttien kuninkuudesta käy kovana. Audi on tuomassa juuri myyntiin uuden RS3:n ja Mercedes ehosti hiljattain A45 AMG:tä. Nykyisen M3 ja M4 ovat jo melko isoja autoja – joten niitä kompaktimpi M2 tarjoaa hieman erilaisen ajonautinnon. Suomessa M2:n hinta alkaa 82 309 eurosta, eli se painii myös selvästi eri hintaluokassa kuin isosisarensa. Ja on se jollain tapaa myös historiallisen BMW 2002 Turbon perillinen. Tästä viestii myös Genevessä esillä olleen auton väritys.