BMW on tuomassa pistokehybrid tekniikan M3 ja M4 malleihin kertoo amerikkalaislehti Detroit Bureau.
Tiettävästi polttomoottori tulee pohjautumaan nykyiseen 3-litraiseen bensaturboon ja sen rinnalle tulee sähkömoottori, jonka teho ohjataan etupyörille. Tehomallien sähköistyminen ei miellytä välttämättä kaikkia, mutta se on tehokas keino saada päästöjä alas. Nykyisen M3:n C02-päästöt ovat 204 g/km. Sähköistymisen myötä päästöjen voi olettaa tippuvan alle 100 grammaan. Perinteistä tekniikkaa käyttämällä tämä ei olisi mahdollista.
Jos tieto pitää paikkaansa, laittaa se painetta myös muille valmistajille siirtyä taloudellisempaan tekniikkaan. Nähtäväksi jää onko esimerkiksi Mercedeksellä vastaavanlaisia ajatuksia heidän AMG-mallistoon.
Isoin ongelma uudessa tekniikassa on painon lisääntyminen. Sähkömoottorin lisäksi painoa tuo akusto ja se on myrkkyä ajo-ominaisuuksien kannalta.
Detroit Bureaun artikkelin voit lukea täältä