BMW kertoo ottavansa saamansa palautteet huomioon, mutta vakuuttaa tietävänsä, mitä tekee.
BMW:n uutuusmallien aiempaa massiivisemmat "munuaiset" ovat aiheuttaneet naurahtelua ja epäuskoa sosiaalisen median kommenttipalstoilla. Samaan aikaan toiset ovat ilahtuneita valmistajan rohkeasta ja itsevarmasta tyylisuunnasta.
Bemarin muotoilujohtaja Domagoj Dukec on kommentoinut yhtiön saamaa palautetta aiemminkin, eikä mikään ole muuttunut: BMW:tä ei edelleenkään haittaa, jos kaikki eivät pidä sen autojen nykyilmeestä. Palautetta saa aina antaa, mutta muutosta ei kovin toiveikkaasti kannata odotella.
– Tavoittaaksesi tiettyjä asiakkaita, sinun on erotuttava joukosta. Kaikkia ei mitenkään voi miellyttää, Dukec totesi Auto Expressille.
"Kuuntelemme"
Vähemmäen yllättäen myös Dukecin oikea käsi, muotoiluosaston kakkosmies Adrian van Hooydonk, on Dukecin kanssa ihan samoilla linjoilla. Uusien mallien massiivisesta etugrillistä tullut palaute on ollut paikoin jopa brutaalia – etenkin somessa – mutta tämä ei saksalaisvalmistajaa ole lannistanut.
– Emme tiedä, onko niiden takana todellisia asiakkaitamme. Tiedämme kuitenkin, että ihmiset ovat todellisia, joten kuuntelemme, van Hooydonk kertoo.
Valmistaja analysoi dataa ja sitä, mistä markkina-alueelta palautteet tulevat ja ovatko kommentit positiivisia vai negatiivisia.
Lue myös: "OK, boomer" – BMW:n mukaan vika on sinussa, jos et pidä sen uuden sähkömallin ulkonäöstä
Lähde: Auto Express