Saksalaisvalmistajan mukaan sen i3-sähköauto ja sporttisempi i8-hybridi saattavat olla pian historiaa. Niiden kehitystä ei ole varsinaisesti lopetettu, mutta seuraava sukupolvi vaikuttaa epätodennäköiseltä.
BMW:n i-brändi on Autocarin mukaan yhdistymässä osaksi valmistajan muuta mallistoa. Valmistajan mukaan i3 ja i8 ovat pian tehneet sen, mitä niiltä haluttiin, eikä tarvetta erilliselle sähkömallistolle pian enää ole.
BMW on hiljattain saanut kaapattua itselleen mallinimet iX1–iX9, joten sen uskotaan suunnittelevan sähköisten katumaastureiden vyöryä tulevina vuosina. Sillä on hallussaan myös i1–i9- ja E1–E9-mallinimet.
Ensimmäinen i-lisätunnusta kantava Bemari lienee X3:een perustuva iX3, jota odotetaan markkinoille parin vuoden päästä.
BMW:n suunnittelujohtaja Domagoj Dukec vertasi i8-hybridiä BMW:n M1-superautoon.
– Se toimi omana aikanaan, mutta miksi tehdä sitä useammin kuin kerran? i8 voi olla vähän niin kuin M1, sen ei tarvitse löytyä BMW:n mallistosta ikuisesti. Pyrimme aina vastaamaan siihen, mitä ihmiset juuri sillä hetkellä haluavat, Dukec kertoi Autocarille.
Lähde: Autocar, CarThrottle
***
1:31