Red Bullin ja Sebastian Vettelin ylivoimaan päättynyt kausi paketoitiin kansainvälisessä lehdistössä huojentuneena. Ensi kausi tuo tullessaan sääntöuudistuksia, jotka toivottavasti muuttavat voimasuhteita.
Daily Telegrahin toimittaja Tom Cary piti Red Bull -autojen marssijärjestystä perusteltuna. Brasilian kisan viimeisillä kierroksilla monet odottivat Vettelin antavan tietä viimeistä kisaansa ajaneelle Mark Webberille, mutta toisin kävi.
– Se tuntui jollain tavalla asialliselta. Nuori tähti on lyönyt vanhan sotaratsun, ja tämä on heidän luontainen järjestyksensä. Webberin edeltä väistyminen olisi ollut loukkaus kumpaakin miestä kohtaan, varsinkin kun Vettel lähestyi Alberto Ascarin 60 vuotta vanhaa ennätystä yhdeksästä peräkkäisestä voitosta. Webber ei valittanut, vaan otti jäähdyttelykierroksella kypärän pois päästään hymyilläkseen ja vilkuttaakseen yleisölle ennen kuin sanoi palkintopallilla olevansa ylpeä saadessaan jakaa podiumin Vettelin ja Fernando Alonson kanssa, jotka ovat hänen mukaansa kiistatta sukupolvensa kaksi parasta kuskia, Cary toteaa.
Italialainen La Repubblica -lehti vertasi Vetteliä tämän esikuvaan Michael Schumacheriin, jonka rinnalle hän nousi yhden kauden aikana saavutettujen osakilpailuvoittojen ennätyksessä. Lehti puhui saksalaisista jopa kannibaaleina.
– Hän voittaa vielä enemmän kuin maailman vaarallisin ihmissyöjä. Vettel on kuin mestarinsa Schumacher. Hän ei ole koskaan kylläinen. Hän haluaisi syödä kaikki niin sanotut kilpailijansa täydellisyydellään, päättäväisyydellään ja halullaan olla ykkönen, La Repubblica sanailee.
Brittiläinen Daily Mail sivuutti McLarenin tallipäällikön Martin Whitmarshin propagandan kauden päättäneestä huipputuloksesta. Jenson Buttonin neljäs ja Sergio Perezin kuudes sija olivat kauden paras saavutus ja McLaren rikkoi F1-ennätyksen tuomalla molemmat autot maaliin kauden jokaisessa kisassa.
– Anteeksi nyt, Whitmarsh on nähnyt brittitallin huonoimman kauden sitten vuoden 1966, jolloin Bruce McLaren toi eeppisen brändinsä Monacon GP:hen. Neljäs sija täällä oli McLarenin korkein sijoitus 19 kisaan. Tämä on luonnollisesti epätoivoisen huono tilasto tallille, jolla on hulppeat tilat Sir Norman Fosterin suunnittelemassa tehtaassaan Wokingissa. He ovat vähitellen hyväksyneet kakkoskategoriaan putoamisen, mikä paljastaa kaiken. Sen lisäksi, että Whitmarshin aikana talli on menettänyt pääsponsorinsa Vodafonen, kärkikuskinsa Lewis Hamiltonin ja pääsuunnittelijansa Paddy Lowen, häneltä on puuttunut myös näkemystä tuoda talliin pätevää kuljettajaa - tai itse asiassa kahta, kirjoittaa Jonathan McEvoy.