Burger King lanseerasi tiistaina vähärasvaiset ranskalaiset, joiden avulla pikaruokaravintola yrittää peitota kilpakumppaninsa McDonald'sin.
Burger King tuo Yhdysvalloissa markkinoille uudet vähärasvaiset ranskalaiset, joiden tarkoituksena on vähentää ihmisten pikaruokaravintoloissa syömiä kalorimääriä. Uusia terveellisempiä ranskalaisia markkinoidaan nimenomaan sillä, että ne peittoavat McDonald'sin ranskalaiset: Burger Kingin versiossa rasvaa on jopa 40 prosenttia ja kilokaloreita 30 prosenttia vähemmän. Uusi ranskalaisannos sisältää 270 kilokaloria. Ranskalaiset on valmistettu samoista raaka-aineista kuin ennenkin, mutta perunataikinamassa ei ime samalla tavalla rasvaa.
– Makueroa normaaleihin ranskalaisiin ei huomaa, Burger Kingin edustajat lupaavat.
Burger Kingin vähärasvaiset ranskalaiset lanseerataan ensin Yhdysvalloissa ja Kanadassa, jonka jälkeen ne levinnee myös ketjuin muihin ravintoloihin maailmalla.
Heikentyvä myynti pakottaa pikaruokaravintolat toimenpiteisiin
Burger Kingistä isoimman siivun omistava brasilialainen sijoitusyhtiö yrittää uusilla, terveellisemmillä tuotteilla kiillottaa pikaruokaravintolan imagoa ja lisätä myyntiä. Jo noin kolmasosa amerikkalaisista luokitellaan ylipainoisiksi ja yhä useampi on myös tietoinen liiallisen pikaruoan syönnin mahdollisista haittavaikutuksista terveydelle. Pikaruokaketju onkin viime aikoina lanseerannut ahkerasti uusia tuotteita parantaakseen ravintoloiden huonontuvaa myyntiä.
Myös McDonald's on paininut samankaltaisten ongelmien kanssa. Yhtiö on yrittänyt parantaa ravintoloiden myyntiä tuomalla pikaruokaravintoloihin rajoitetun ajan saatavilla olevia erikoistuotteita, kuten pekonipirtelöä.
Lähde: Huffington Post
(MTV3)