Pikaruokaketju Burger King on aloittanut Belgiassa kampanjan, jossa asiakkaan ei tarvitse avata edes suutaan tilausta tehdessään, kertoo uutiskanava Fox.
Burger Kingin erikoinen kampanja Belgiassa ehkäisee koronaviruksen leviämistä. Pikaruokajätissä ollaan nimittäin alettu tarjoamaan asiakkaille kasvomaskeja, joihin on printattu valmiiksi burgeritilausvaihtoehtoja. Ruokailijat voivat tilata maskeja ennakkoon Burger Kingin Facebook- ja Instagram-sivuilta.
Jos kuva ei näy, katso se täältä.
Mainostempauksissa piikitellään usein McDonald'sia
Kyseessä ei ole ensimmäinen kerta, kun Burger Kingillä keksitään uutisotsikoihin päätyvä mainoskampanja. Suomessa pikaruokaketju mainosti kesällä piikitellen kovinta kilpailijaansa McDonald'sia.
Suomen Burger King repäisi tuolloin muutaman päivän ajaksi katukuvaan ilmestyneillä ulkomainoksilla. Mainoksissa ketju ilmoitti ilmaisesta toimituksesta, mutta vain kuuteen tarkkaan määriteltyyn osoitteeseen. Äkkiseltään osoitteilla ei ollut mitään yhteistä - kunnes katsoi karttaa.
– Helsingissä on edelleen monta kaupunginosaa, joista löytyy McDonald’s, mutta ei Burger Kingiä. Tämä on traagista - olemme jo pitkään surreet sen asiakkaan kohtaloa, joka kulkee esimerkiksi Herttoniemessä tai Vallilassa ja alkaa himoitsemaan liekitettyä burgeria. Nyt saadaan viimein tolkku tähänkin asiaan, kuvaili Kaisa Kasila, Burger Kingin Brand Manager.
Burger King muutti siis McDonald’sit noutoravintoloikseen muutaman päivän ajaksi kesä-heinäkuun vaihteessa.
Burger Kingin ja McDonald’sin välinen markkinointisota on jatkunut maailmalla jo vuosikausia. Viime joulukussa uutisoitiin Burger Kingin tehneen McDonald’sille jotakin leuat loksauttavaa Briteissä: Burger King paljasti tuolloin totuuden ketjun vuoden 2019 mainoksista, eikä kukaan ollut huomannut asiaa vuoden aikana.
Tuoreen maskikampanjan rantautumisesta muihin maihin ei ole uutiskanava Foxin mukaan vielä lisätietoa. Maskeja on kuitenkin tiettävästi printattu myös englannin kielellä, joten on hyvin mahdollista, että niitä ilmestyy myös Brittien tai Yhdysvaltain Burger Kingien valikoimaan.
Aina ei mene Burger Kingilläkään ihan putkeen: Burger King myöntää emämokan: Kukaan ei huomannut pientä yksityiskohtaa yhdeksään kuukauteen – 8 miljoonan tappiot
Lähde: Fox News
Burger Lovers Finland -yhteisön Antti Suikkari ja Social Burgerjoint hampurilaisravintolan Mika "Pikkis" Tuomonen vierailivat viime kesänä Huomenta Suomessa ja paljastivat salat täydelliseen hampurilaiseen:
7:51